דיווחים: הרשות הפלסטינית חסמה הגישה אל לפחות 11 אתרי אינטרנט הקשורים לתנועת החמאס או למוחמד דחלאן

21:24 19.06.2017

קטגוריות: אינטרנט המזרח התיכון

תגים:

סוכנות הידיעות הפלסטינית Ma’an  פירסמה ביום שישי (16.6.2017) לפיה הרשות הפלסטינית חסמה הגישה בשטחי הגדה המערבית אל לפחות 11 אתרי אינטרנט הקשורים לתנועת החמאס או למוחמד דחלאן [יריבו של מחמוד עבאס (אבו-מאזן) ראש הרשות].

סוכנות Ma’an  דיווחה כי פקידים בכירים ברשות הפלסטינית הכחישו בתוקף בשיחות עימה כאילו קיימים מניעים פוליטיים לצעד זה וכי הם לא נסגרו בשל השתייכות כלשהי שלהם.

דיווח על נושא זה היה באל-ג’זירה  יום קודם לכן (חמישי, 15.6.2017). עפ”י דיווח זה, מדובר בהוראה שהגיעה מהתובע הציבורי של הרשות הפלסטינית Ahmed Barak. סוכנות מען אומרת כי מידע זה אושר לה ע”י מספר מקורות.

סוכנות הידיעות התורכית Anadolu פירסמה אף היא ידיעה בנושא ביום חמישי וציינה כי גורם עלום שדיבר עימה הדגיש כי כל האתרים שהגישה נחסמה אליהם ממוקמים מחוץ לשטחים. אותו גורם הוא עובד של ספקית שירותי אינטרנט הממוקמת ברמאללה ובשיחה עם סוכנות הידיעות התורכית סיפר כי החברה שלו קיבלה הודעה ביום חמישי על ההחלטה של התובע לחסום את הגישה לאתרי האינטרנט.

בין האתרים הללו — האתר של Palestinian Information Center האתר של סוכנות החדשות Shehab News Agency – שניהם קשורים לתנועת החמאס, וכן האתר ‘Voice of Fatah’ הקשור למוחמד דחלאן והאתר Amad התומך בדחלאן.

סוכנות מען מצטטת בידיעה שלה מתוך הידיעה של אל-ג’זירה לפיה Iyad al-Qarra עורך העיתון ‘פלסטין’ הקשור לחמאס אישר שאתר האינטרנט של העיתון נחסם בגדה, וברשומה (פוסט) בדף הפייסבוק האישי שלו כתב כי הדבר הוא “חלק ממדיניות מתמשכת של דיכוי חופש הביטוי הפלסטיני … עמיתינו בעלי ידע טכני מנסים כרגע להתגבר על הצעד שננקט. לעיתון שלנו, באמצעות אתר האינטרנט שלנו, יש עשרות אלפי קוראים ברחבי הגדה המערבית”, כתב.

פקיד פלסטיני בכיר אמר לסוכנות הידיעות מען כי האתרים נחסמו בשל מספר תביעות נגדם לאור דיווח של מידע שקרי ופעילות “שאינה אתית”.

** פורסם לראשונה בחלון המבזקים של אתר זה במוצאי שבת 16.6.2017 בשעה 20:47.