דויטשה טלקום: שני-שלישים מהגרמנים חוששים מהתקפות טרור וסייבר

2016 Security Report: Population, הדו”ח השנתי השישי של חברת הטלקום Deutsche Telekom  (שהוכן ע”יAllensbach Institute  וע”י Centrum für Strategie und Höhere Führung/Center for Strategy and Higher Leadership) ופורסם ב- 17 באוקטובר 2016 אומר כי שני-שלישים מהאוכלוסייה הגרמנית חוששים שיש סכנה גדולה או גדולה מאוד שגופים של המדינה ותשתית קריטית בגרמניה יפלו קורבן להתקפות טרור והתקפות מקוונות.

לדברי כותבי הדו”ח, זו הפעם הראשונה מאז תחילת הדו”חות הללו בשנת 2011, שהמשיבים היו כה מודאגים לביטחונם כפי שהדבר בא לידי ביטוי כיום.

הדו”ח עסוק בין היתר בנושא שימוש בטלפונים חכמים (סמרטפונים). שיעור המשתמשים בסמרטפונים עומד כיום על 66% אולם רק פחות משליש מהם מאמינים  כי יש סבירות שהמכשיר שלהם יותקף. לדעת כותבי הדו”ח הדבר משקף תפיסה שגוייה למהותם של הסמרטפונים כמחשבים הנכנסים לכיס ושהם בהחלט עלולים להיות מותקפים ככאלה. יחד עם זאת, מרבית משתמשי הסמרטפונים נוקטים משנה זהירות וצעדים לשיפור הבטיחות. כ- 83% אומרים שלא יפתחו צורפה [attachment] למייל מאדם שאינם מכירים ו- 77% אינם מורידים נתונים ממקורות הנתפסים בעיניהם כחשודים.  כמעט אחד מכל שלושה משתמשים מתקין בקביעות עדכונים למערכת ההפעלה של המכשיר שלו.

עורכי הדו”ח מגדישים כי יש הבדל ברור בין הרגלי הבטיחות של משתמשי סמרטפונים צעירים לאלה של משתמשים מבוגרים יותר. כך, למשל, משתמשים מבוגרים יותר לא יחזירו שיחות למספרים לא מוכרים להם וינטרלו פונקציות מסויימות כאשר אינן מצויות בשימוש.

מהסקר שנערך עולה כי רק אחד מתוך שלושה מצפין את הדואר האלקטרוני שלו וכי הצפנת מיילים עדיין אינה שיטה נפוצה להגנה על נתונים חסויים. זאת למרות שכשני-שלישים מהנשאלים בגרמניה אמרו שהדבר חשוב או חשוב מאוד.

אחד מכל שלושה משתמשי אינטרנט מאחסן כיום נתונים בענן. בה בעת, יותר ממחצית ממשתמשי שירותי אחסון בענן רואים בפיתרונות הללו כבלתי בטוחים. עם זאת, הספקים הגרמנים בתחום נהנים מאמון המשתמשים הרבה יותר מספקים מתחרים ממדינות אחרות ובעיקר הספקים האמריקנים [למרות ששלושה ספקי שירותי ענן שנמצאים הכי הרבה בשימוש – חברת Dropbox, חברת Apple וחברת Google – הן חברות אמריקניות].