דו”ח של האו”ם: הגידול המהיר במערכות e-payment יגרום לכך שב- 2019 השימוש ב- Mobile payments יהיה גדול יותר מהשימוש בכרטיסי אשראי

Information Economy Report 2017: Digitalization, Trade and Development, דו”ח של ה- United Nations Conference on Trade and Development, UNCTAD שפורסם ב- 2 באוקטובר 2017 אומר כי הגידול המהיר במערכות e-payment  (דוגמת PayPal ו- Alipay) יגרום לכך שבשנת 2019 השימוש ב- Mobile payments יהיה גדול יותר מהשימוש בכרטיסי אשראי. השימוש בכרטיסי אשראי ובכרטיסי חיוב מיידי (debit cards) במדינות המפותחות צפוי לקטון ל- 46% בשנת 2019 לעומת שיעור של 51% לפני שלוש שנים.

בהתייחס לכלכלה הדיגיטלית אומרים מחברי הדו”ח [בהתבסס על נתונים של איגוד התקשורת העולמי (International Telecommunication Union, ITU)] כי כלכלות מתפתחות ובראשן סין והודו היוו קרוב ל- 90% מקרב 750 מיליון האנשים שהתחברו באופן מקוון לראשונה במהלך השנים 2012-2015.

עוד מצביעים מחברי הדו”ח על כך שיותר ממחצית מאוכלוסיית העולם עדיין אינה מקוונת וכי קצב הגידול בהתחברות – נמצא במגמת האטה. נכון לשנת 2016, במדינות הכי פחות מפותחות בעולם רק אחד מכל שישה אנשים השתמשו באינטרנט.

בין הנתונים הנוספים המתפרסמים בדו”ח לגבי הכלכלה הדיגיטלית:

■ תעבורת האינטרנט העולמית בשנת 2019 תהיה גדולה פי 66 לעומת שנת 2005.

■ הייצור של מוצרי ושירותי ICT מהווה כ- 6.5% מהתל”ג העולמי.

■ קרוב ל- 100 מיליון איש מועסקים כיום במגזר שירותי ה- ICT בעולם.

■ הייצוא של שירותי ICT גדל בשיעור של 40% במהלך התקופה של 2010-2015.

■ המכירות של מדפסות בתלת מימד (3D) צפויות לגדול מ- 450,000 בשנת 2016 ל- 6.7 מיליון בשנת 2020, גידול של פי 15 במהלך התקופה הזו.

■ רשתות דור שלישי [3G] מכסות כיום 89% מהאיזור העירוני אך רק 29% מהאיזור הכפרי בעולם.

■ השימוש במסחר אלקטרוני במדינות הכי פחות מפותחות בעולם הוא פחות מ- 2% מהאוכלוסייה לעומת שיעור של יותר מ- 50% בקרב מרבית המדינות המפותחות.

■ סין מובילה בעולם מבחינת מספר משתמשי האינטרנט עם 705 מיליון איש. במקום השני ממוקמת הודו עם 333 מיליון איש. שלישית ארצות הברית עם 242 מיליון משתמשי אינטרנט. רביעית ברזיל עם 120 מיליון ואחריה יפן עם 118 מיליון, רוסיה עם 104 מיליון, ניגריה עם 87 מיליון, גרמניה עם 72 מיליון, מקסיקו עם 72 מיליון ובריטניה עם 59 מיליון משתמשי אינטרנט.