גרטנר: שוק ניהול קשרי לקוחות (CRM) גדל ב- 13.7% בשנת 2013

Market Share Analysis: Customer Relationship Management Software, Worldwide, 2013, דו”ח של חברת המחקר Gartner שפורסם ב- 6 במאי 2014 מצביע על גידול של 13.7% בשוק ניהול קשרי הלקוחות [customer relationship management (CRM)] העולמי: מהיקף של 18 מיליארד דולר בשנת 2012 להיקף של 20.4 מיליארד דולר בשנת 2013.

חברת המחקר אומרת כי CRM יהיה בלב היוזמות הדיגיטליות בשנים הקרובות. מדובר בתחום טכנולוגי שיקבל מימון משום שעסקים דיגיטליים הם קריטיים לחברות כדי לשמר תחרותיות.

יותר מ- 41% מכלל הכנסות תוכנת CRM בשנת 2013 היו בתחום התוכנה כ- שירות [software as a service (SaaS)].

את השוק הובילה אשתקד חברת salesforce.com עם נתח שוק של 16.1%. החברה הגדילה מכירותיה מ- 2012 ל- 2013 בשיעור כולל של 30.3%.

במקום השני ממוקמת חברת התוכנה הגרמנית SAP עם נתח שוק של 12.8%. שלישית חברת Oracle עם נתח שוק של 10.2%.

במקום הרביעי ממוקמת חברת Microsoft עם נתח שוק של 6.8% ואת החמישייה המובילה סוגרת חברת IBM עם נתח שוק של 3.9%. מיקרוסופט ו- יבמ רשמו שיעורי גידול של 22% במכירותיהן מ- 2012 ל- 2013.