גרטנר: שוק ניהול קשרי הלקוחות (CRM) גדל ב- 12.3% ב- 2015

Market Share Analysis: Customer Relationship Management Software, Worldwide, 2015, דו”ח של חברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 25 במאי 2016 אומר כי שוק ניהול קשרי הלקוחות (CRM) גדל בשיעור של 12.3%: מהיקף של 23.4 מיליארד דולר בשנת 2014 להיקף של 26.3 מיליארד דולר בשנת 2015.

חמישה היצרנים המובילים בשוק בשנה שעברה היוו יותר מ- 45% מכלל שוק זה.

לא היו כמעט שינויים במיקומים של חמישה היצרנים המובילים אשתקד לעומת השנה שקדמה לה. את השוק מובילה Salesforce שבשנת 2015 הגיעה לנתח שוק של 19.7% לעומת נתח שוק של 18.2% שנה קודם לכן. במקום השני ממוקמת חברת SAP שירדה מנתח שוק של 13% בשנת 2014 לנתח שוק של 10.2% בשנת 2015. שלישית – חברת Oracle שנתח השוק שלה ירד מ- 9.1% ל- 7.8% אשתקד. במקום הרביעי חברת Microsoft שהגדילה את נתח השוק שלה מ- 4.1% ל- 4.3%. חברת Adobe נכנסה לחמישייה המובילה ודחקה החוצה את IBM. אדובי הגדילה את נתח השוק שלה מ- 3.2% ל- 3.6% בשנה שעברה.

לדברי גרטנר הגידול של שוק ה- CRM מונע ע”י הכנסות בתחום שירותי הענן עם Software-as-a-Service, SaaS כמודל האספקה העיקרי. הכנסות ה-  SaaSגדלו בשיעור של 27%, יותר מכפליים מהגידול בכלל שוק ה- CRM.

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים באתר זה בתאריך  26.05.2016 בשעה 08:49

■ עדכון: 26.05.2016  16:40