גרטנר: ההשפעה המיידית של ה- Brexit הייתה שהתחזית לגידול צנוע בהוצאות ה- IT השנה הפכה לאחר החלטת משאל העם לגידול שלילי

בשבוע שעבר נערך הכנס השנתי המסורתי  Symposium/ITxpo של חברת המחקר Gartner באורלנדו פלורידה. מספר פעמים במהלך ימי הכינוס פירסמתי מבזקים בחלון המבזקים של אתר זה לגבי הכינוס.

גרטנר פירסמה במהלך הכנס את התחזית שלה לגבי הוצאות טכנולוגיית המידע העולמיות לשנה הנוכחית ולשנה הבאה.

באופן טבעי, למשתתפים הרבים בכינוס של גרטנר היה עניין רב בהיבט של הוצאות ה- IT לגבי ההשפעות האפשריות על הוצאות של החלטת בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי (ברקזיט, Brexit). זאת כפי שהצביע הרוב בממלכה המאוחדת במשאל העם שנערך בנושא.

לדברי סגן נשיא למחקר בגרטנר Jonn-David Lovelock הרי ש”ההשפעה המיידית של הברקזיט הייתה שגידול צנוע בהוצאות ה- IT הפך לשלילי בשנת 2016. ללא בריטניה, הגידול בהוצאות ה- IT העולמיות היה עומד השנה על 0.2% אולם עם בריטניה הרי שהצפי הוא לירידה בשיעור של 0.3%(-). ההשפעה המיידית של הלירה שטרלינג הבריטית תגרום אף היא לשינוי בדפוסי הוצאות ה- IT משום שמחירי ה- IT יעלו”.

חברות יעקבו בקפידה ובעניין במו”מ בין האיחוד האירופי לבין בריטניה על תנאי הפרישה שלה מהאיחוד ויהיו שינויים לגבי השקעות IT. בתחום השירותים הפיננסיים, למשל, צפוי שמספר מדינות באירופה ישקיעו יותר בטכנולוגיית מידע כדי להציע אופציה חיונית יותר למדינות האירופאיות מאשר בריטניה.

“אנו רואים גידול בהוצאות על תוכנה ושירותי IT בגרמניה ובצרפת שעה שכמעט אין שינוי בבריטניה”, אמר Jonn-David Lovelock. “יש מדינות אחרות, דוגמת הולנד, לוכסמבורג ואירלנד שאף הן מגדילות את הוצאות ה- IT שלהן כדי להיות חלופה חיונית לבנקים בבריטניה. אנו רואים בנקים המנהלים דו-שיח על המדינות הללו כדי לבחון אפשרות להעביר לשם את פעילויותיהן המתקיימות כיום בבריטניה”.