גרטנר: איננו סבורים שהתהליך לבחירת הנשיא המיועד של ארה”ב והבחירות עצמן ישפיעו על מגמות הוצאות ה- IT

בשבוע שעבר נערך הכנס השנתי המסורתי  Symposium/ITxpo של חברת המחקר Gartner באורלנדו פלורידה. מספר פעמים במהלך ימי הכינוס פירסמתי מבזקים בחלון המבזקים של אתר זה לגבי הכינוס.

גרטנר פירסמה במהלך הכנס את התחזית שלה לגבי הוצאות טכנולוגיית המידע העולמיות לשנה הנוכחית ולשנה הבאה.

בהתייחס לבחירות לנשיאות שייערכו בארצות הברית ב- 8 בנובמבר 2016 אומרים בחברת המחקר גרטנר כי אינם סבורים שהתהליך לבחירת המועמד לנשיאות והבחירות עצמן ישפיעו על מגמות הוצאות הבחירות. האנליסטים של החברה אומרים כי בהכנת התחזית שלהם הם לקחו בחשבון את המירוץ לנשיאות בארצות הברית כמו גם קיצוץ פוטנציאלי בשיעור הריבית בארה”ב ע”י הבנק המרכזי [Federal Reserve]. “באופן טבעי יש הפסקה קלה בהוצאות טכנולוגיית המידע בתקופה של ערב בחירות ואז [לאחריהן] יש הקלה ושחרור בהוצאות הללו. עם זאת, המגמות מעידות על כך שהוצאות ה- IT בארצות הברית אינן תלויות בבחירות כך שאף לא אחד מהמועמדים יהיה בעל השפעה משמעותית על הוצאות ה- IT בטווח הקרוב”.

■ ב- 20.10.2016, קצת יותר משעה לפני תחילת העימות השלישי בין שני המתמודדים לנשיאות בארה”ב, דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי מנכ”ל הרשת החברתית פייסבוק [Facebook] מארק צוקרברג מגן על Peter Thiel חבר הנהלת החברה ותומכו של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ. במכתב לעובדי החברה שדלף, צוקרברג אומר שהרשת החברתית צריכה לקדם בברכה גיוון של דיעות פוליטיות גם אם אינן תואמות לכל עובד ועובד. בשבוע שעבר דווח כי איש ההון סיכון Peter Thiel תרם 1.25 מיליון דולר למסע הבחירות של טראמפ (בניגוד לקהיליית ההיי-טק שברובה המכריע תומכת בקלינטון).

■ ב- 18.10.2016 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה (בהתבסס על ידיעה ב- BBC) כי מחקר של פרופ’ Philip Howard  ממכון האינטרנט ב- University of Oxford בנושא “computational propaganda” מצביע על כך שרובוטי רשת [Web robots/bots] מייצרים במהלך הקמפיין הנוכחי לנשיאות ארה”ב פי ארבעה ציוצי Twitter בעד דונלד טראמפ לעומת ציוצי הטוויטר בעד הילרי קלינטון. למחרת דווח ב- BBC כי רובוטי הרשת בעד הילרי קלינטון היו אומנם ‘קולניים’ יותר במהלך העימות השני בין שני המתמודדים אולם היו עדיין בנחיתות מספרים מול רובוטי הרשת שתמכו בדונלד טראמפ. ‘רובוטי טראמפ’ היו, בעימות השני, פעילים אף יותר מאשר בעימות הראשון והעניקו לו יתרון פוטנציאלי ברשת החברתית. נכון למועד פרסום ידיעה זו כאן באתר טרם פורסמו ממצאים כלשהם של המחקר לגבי העימות השלישי והאחרון שנערך בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית.