גוגל שילשה את הוצאות הלובינג שלה ברבע הרביעי של 2011; גוגל ופייסבוק הגדילו ברבע השלישי של 2011 את תקציבי הלובינג שלהן

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי חברת Google הוציאה ברבע הרביעי של שנת 2011 סכום של 3.76 מיליון דולר על פעולות שדלנות במסגרת ניסיונותיה להילחם בהצעות חוק בנושא פירטיות מקוונת ובניסיון להשפיע במגוון נושאים אחרים המשפיעים על פעילויותיה.

ברבע המקביל ב- 2010 הוציאה גוגל סכום של 1.24 מיליון דולר לאותה מטרה.

בשנת 2011 הוציאה גוגל 9.7 מיליון דולר על “שכנוע פוליטי” וזאת לעומת סכום של 5.2 שהוצא בשנת 2010 כולה.

סוכנות AP מציינת לשם השוואה את הוצאותיה של חברת Microsoft על לובינג: סכום של 1.88 מיליון דולר ברבע הרביעי של 2011 וסכום של 7.3 מיליון דולר בשנת 2011 כולה.

לפני מספר חודשים דווח כי עפ”י מסד הנתונים של הסנט האמריקני המוקדש לתחום הלובינג הגדילו החברות Google ו- Facebook את תקציבי הלובינג שלהן ברבע השלישי של שנת 2011, מגמה הנמשכת בכל רבעון.

ההוצאות של גוגל ברבע השלישי של שנה זו הסתכמו ב- 2.38 מיליון דולר, כמעט כפליים בהשוואה לרבע השלישי של 2010.

בתשעת החודשים הראשונים של 2011 הוציאה גוגל סכום של 5.8 מיליון דולר.

ברבע השני של 2011 הוציאה גוגל על לובינג בקרב המחוקקים האמריקנים סכום של 2.08 מיליון דולר.

בשנת 2010 הוציאה גוגל סכום כולל של 5.2 מיליון דולר על פעולות שדלנות.

ההוצאות של חברת פייסבוק על לובינג ברבע השלישי של 2011 הסתכמו ב- 360,000 דולר, סכום הגדול יותר מהוצאות הלובינג שלה בשנת 2010 כולה. בשנת 2011 צפויה פייסבוק להוציא יותר מ- 1 מיליון דולר על לובינג.