‘בתוכנית העבודה של רשות האוכלוסין לשנת 2017 הוגדרה משימת הקמת אתר גיבוי וחירום DRP ברמת חשיבות גבוהה ביותר’

הגוף המפרסם: משרד הפנים/רשות האוכלוסין וההגירה

שם הספק: HPEהיולט-פקרד (ישראל) בע”מ

מהות ההתקשרות: בקשה לפטור ממכרז והתקשרות עם חברת HPE לטובת רכש שרתי איטניום (ITANIUM) להקמת אתר חירום DRP עבור רשות האוכלוסין וההגירה

התחלת ההתקשרות: 9 ביולי 2017; סיום ההתקשרות: 8 ביולי  2020

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר/החשכ”ל

הערות: וועדת הפטור המרכזית אומרת בהחלטתה כי אתר גיבוי נדרש לכלול מערכות זהות לאתר הראשי. באתר הראשי של הרשות, הנמצא בהר חוצבים שבירושלים, יש שרתי איטניום המיוצרים ע”י HPE ולפיכך נדרשת הרשות לרשתי איטניום גם לאתר החירום שיוקם.

עוד מציינת הוועדה כי המערכת המרכזית לתפעול מערך מרשם האוכלוסין, מערכת “אביב”, הוקמה על תשתית מערכת ההפעלה VMS אשר יכולה להיות מותקנת רק על שרתי איטניום.

החלפת השרתים הקיימים תדרוש משאבים רבים, הכוללים פיתוח תוכנה חדשה לתפעול מערך מרשם האוכלוסין. בשל כך בחרה הרשות שלא להחליף את השרתים הקיימים באתר הראשי ובמקום זאת לרכוש שרתים חדשים לאתר הגיבוי שיוקם בהתאם לשרתים הקיימים באתר הראשי.

מספר גורמים המליצו לאשר את בקשת ההתקשרות בפטור ממכרז עם היולט-פקרד בין היתר בשל העובדה כי אין במכרז המרכזי של מינהל הרכש הממשלתי שרתים מסוג איטניום.

לוועדת הפטור של החשב הכללי במשרד האוצר הוגשה חוות דעתו של יאיר פראנק ראש רש/ות התקשוב הממשלתי (במשרד ראש הממשלה). בין היתר הוא כותב בחוו”ד כי “בתוכנית העבודה של הרשות לשנת 2017 הוגדרה משימת הקמת אתר גיבוי ברמת חשיבות גבוהה ביותר. הקמת אתר גיבוי תאפשר את המשך הפעילות העסקית של הרשות בעת חירום או כל תקלה משביתה גורפת אחרת. אתר החירום יספק מענה לכל מערכות הרשות, התפעוליות והמנהלתיות (למעט מערכת “רותם”). חוות השרתים לתפעול בחירום תוקם בחוות השרתים של חברת בזק בינלאומי ביפו. אתר זה עומד בכל דרישות הביטחון והשרידות התפעולית כפי שנדרשו ע”י החשכ”ל והגורמים הביטחוניים המנחים את הרשות”.