בשל חילוקי דיעות מקצועיים בין משרד החינוך למרמנת לגבי מערכת ניהול משלחות בני נוער לפולין, תושלם המערכת ע”י גורם אחר

ועדת הרכישות של משרד החינוך אישרה התקשרות של המשרד בפטור ממכרז עם חברת פפהפריטס (PapaFrita’s) מיוקנעם עילית להשלמת מערכת ניהול משלחות בני נוער לפולין.

לדברי המשרד, “חברת מרמנת ארגון וניהול פרוייקטים בע”מ הייתה עד לאחרונה הזכיין שמפעיל את מינהלת פולין [יחידה הכפופה למינהל חברה ונוער ואחראית על ניהול משלחות תלמידים לפולין].

“במסגרת ההתקשרות התחילה חברת מרמנת לפתח מערכת לניהול משלחות. כיוון שהסתיימה ההתקשרות עם חברת מרמנת לפני שהפיתוח הסתיים, נדרש להמשיך את ההתקשרות עם הספק שפיתח את המערכת.

דודי שוקף מנהל מה”ד משלחות הנוער לפולין פנה בספטמבר 2016 אל חברת מרמנת במכתב שכותרתו ‘אי-עמידה בתנאי מכרז מס’ 36/8.2010: תיאום ובקרת תוכניות של מסעות בני נוער לפולין’. במכתב הוא מציין כי ניתן מענה רק  לחלק מדרישות המכרז [מאגר מידע עם פרטי מדריכים] לגבי סעיף מסויים ולא הוקם מאגר תיקים כפי שנדרש בסעיף אחר. במכתבו ביקש ממרמנת לטפל בנושא בהתאם למחוייבותם במכרז.

חברת מרמנת השיבה על המכתב שבוע ימים לאחר שנשלח. במכתבה היא מציינת בין היתר כי הפעילה את מינהלת מסעות בני הנוער לפולין ברציפות כ- 14 שנים (במהלך השנים 2002-2016). לאורך התקופה הזאת התקיימות שלושה מכרזים בתחום זה. “בכל השנים הללו התנהלו ישיבות עבודה בין מנהל הפרוייקט מטעם חברת מרמנת ומנהל משלחות הנוער לפולין מטעם משרד החינוך. בישיבות נדונו יישומם של כל סעיפי המכרז והדרכים להפעלת כל סעיף וסעיף”.

לדברי חברת מרמנת, “בתהליכי עבודת המינהלת נבנו מאגרי מידע כמתחייב במכרז”, לרבות מאגר המדריכים וכן “מאגר תיקים אישיים של המדריכים הקיימים וכן מדריכים בתהליכי הכשרה”.

חברת מרמנת אומרת עוד כי בשנת 2015 התבקשה להשתתף ב”תשלום עבור פיתוח מערכת הטסות של המשלחות (…) בצעד של רצון טוב ועל אף ההסתייגויות (…) השתתפה חברת מרמנת בתשלום עבור פיתוח מערכת ההטסות”.

חברת מרמנת מציינת עוד בין היתר כי מכרז מס’ 36/8.2010 הסתיים ב-31.8.2016 ומאז התקיימו לפחות שתי פגישות בין החברה למשרד החינוך בו לטענת הביע דודי שוקף שביעות רצונו מהשירות שקיבל ואת צערו על כך ש”המשרד החליט לא לצאת למכרז ולהפעיל את המינהלת עם עובדי משרד החינוך הקיימים במערכת”.

גילה כרמל מנהלת חטיבת תקשוב השירות במשרד החינוך כותבת בין היתר במכתב הסבר לגבי הנושא כי “… לאחר בחינת המערכת שפותחה והבנת הדרישות הנוספות לפיתוח ולאור העובדה כי המתכנת שבנה את המערכת מכיר את המערכת ואת דרישות העבודה הנוספות ולאור זאת שהתקבלה הצעת מחיר לסיום פיתוח המודולים הנוספים הנדרשים בעלות נמוכה ובטווח של 3 חודשים לרבו ביצוע תהליכי בדיקת המערכת הנראה כי קיימת כדאיות כלכלית משמעותית לפיתוח המודולים הנוספים אצל ספק זה (…) המערכת נראית מצויין וגם כי עלות ההשקעה במינהל תקשוב לפיתוח אצלנו תהיה לפחות פי 4. בנוסף, מערכת זו אינה נמצאת בתוכנית העבודה של מינהל התקשוב לשנת 2017”.