ברקליס: תופעת ה- Sharenting מסכנת ילדים בהונאות ותרמיות מקוונות

16:29 01.06.2018

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר אינטרנט

תופעת ה- Sharenting – בה הורים מפרסמים ברשתות החברתיות מידע אישי לגבי ילדיהם — מסכנת את הילדים בהונאות ותרמיות מקוונות. צעד זה של ההורים מהווה את ‘החולייה החלשה ביותר’ בסיכון הונאות מקוונות וגניבת זהויות. כך עולה מסקר שערכה חברת השירותים הבינלאומית Barclays  שבסיסה בבריטניה.

מדובר בשורה של פרטים אישיים הכוללים שמות, גילים ותאריכי לידה, כתובות פרטיות, מקומות לידה, שם המשפחה הקודם של האם טרם נישואיה, שמות ומיקומי גנים ובתי-ספר של הילדים, שמות בעלי החיים שלהם, קבוצות ספורט שהם אוהדים ותמונותיהם.

Jodie Gilbert מנהלת הבטיחות הדיגיטלית בברקליס בריטניה אומרת כי הורים העושים זאת באינטרנט מסכנים את הביטחון הפיננסי העתידי של ילדיהם. לדבריה, ההורים עלולים להיקלע ל”תחושה מזוייפת של ביטחון” והם אינם מבינים שבעשותם כך, הם הופכים את ילדיהם ל”יעדי הונאות” בעתיד משום שמה שהם מפרסמים כיום יישאר במרשתת גם בעתיד.

לדברי המחקר של ברקליס, העלות של הונאות מקוונות [online fraud] עלולה להגיע בשנת 2030 להיקף של כ- 670 מיליון ליש”ט לשנה כששני-שלשים מההונאות הזהות לגבי צעירים יהיו כתוצאה מ- Sharenting. באותה שנה, טוען ברקליס, יהיו 7.4 מיליון אירועים לשנה של הונאות זהות. גניבת זהויות, טוענים עורכי המחקר, מעולם לא הייתה קלה יותר מאשר עתה”.

מהמחקר עולה עוד כי 82% מההורים משתפים מידע אישי באופן מקוון ו- 30% מההורים כוללים מידע אישי, כמו, למשל, שמות של ילדיהם, בסיסמאות הגישה שלהם.