בראשון (13/11) תידון הצע”ח לתיקון פקודת התעבורה (קידום התחרות באמצעות תחבורה שיתופית מקוונת) שמטרתה “הסדרת הפעלתה של רשת תחבורה שיתופית מקוונת ויצירת מנגנון פיצוי הולם לבעלי המוניות”

09:19 11.11.2016

קטגוריות: תעופה/תחבורה/תיירות

תגים:

וועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון (13/11) בהצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (קידום התחרות באמצעות תחבורה שיתופית מקוונת) של 14 ח”כים שמטרתה “הסדרת הפעלתה של רשת תחבורה שיתופית מקוונת ויצירת מנגנון פיצוי הולם לבעלי המוניות”.

הצעת החוק (20/פ/3130) הוגשה בחודש יולי האחרון ע”י חברות וחברי הכנסת אמיר אוחנה, עבדאללה אבו מערוף, יעל כהן-פארן, רוברט אילטוב, אלי אלאלוף, יואב בן צור, מאיר כהן, בצלאל סמוטריץ’, מכלוף מיקי זוהר, מירב בן ארי, אורי מקלב, יהודה גליק, יעקב אשר ושולי מועלם-רפאלי.

ב- 5 ביולי 2016 פירסמתי ידיעה כאן באתר על הצעת החוק.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר בין היתר כי “מטרת הצעת החוק להביא להוזלת יוקר הנסיעה בתחבורה הציבורית בישראל, להוריד את גודש התנועה, זיהום האוויר ומצוקת החנייה ופקקי התנועה, להרחיב את מגוון אפשרויות התחבורה וההסעה העומדות לרשות הציבור בישראל, להנגיש את שירות התחבורה השיתופית ולהגביר את התחרות בתחום, תוך מתן מקורות תעסוקה נוחים וחדשניים לאזרחי ישראל. זאת, באמצעות הסדרת הפעלתה של רשת תחבורה שיתופית מקוונת ויצירת מנגנון פיצוי הולם לבעלי המוניות.

“רשת תחבורה שיתופית מקוונת תאפשר לפרטים בחברה, בין אם עיסוקם העיקרי בתחום ההסעה ובין אם לאו, לספק באמצעות כלי הרכב העומדים לרשותם, הסעות באמצעות השימוש ברשת חברתית מקוונת, המקשרת בין מי שמעוניין להזמין הסעה כאמור, לבין מי שפנוי ומוכן לספקה.

“מודל התחבורה השיתופית המיושם בהצלחה רבה בלמעלה  מ- 400 ערים בעולם, צפוי להביא שורה של תועלות משמעותיות למשק ולחברה בישראל (…) לאור כל היתרונות המתוארים לעיל, נכון כי אף בישראל תקודם התחבורה השיתופית”.