בקשות לפטור ממכרז עם חברת סייבר-ארק

לאחרונה פורסמו מספר הודעות על בקשות להתקשרות עם ספק יחיד – חברת סייבר-ארק תוכנה בע”מ. להלן מקצת מהבקשות:

שם הגורם המבקש: משטרת ישראל

מהות ההתקשרות: תחזוקה וימי עבודה לתשתיות חדרי הכספות במשטרת ישראל לשנים 2012-2013. במנ”ט מתנהלים בין השאר פרוייקטים רגישים וסודיים שמביאים ליצירת מידע כתוב שהינו ברמת סיווג גבוהה. במשטרת ישראל קיים צורך מתמשך לאחסן כמויות רבות של המידע הנ”ל אשר נמצא כיום חשוף לעיניים בלתי מורשות בשרתי קבצים ובתחנות העבודה של המשתמשים. בכדי להתגבר על מכשול זה ביצעה מנ:ט ב- 2002 סקר שוק במסגרתו פנתה לספקים למציאת חלופות ומבדיקות שנעשו ע”י אנשי אבטחת מידע נמצא כי חברת סייבר-ארק הייתה (ועודנה) החברה היחידה בעולם המייצרת חדרי כספות רשתיים המבוססים על פטנטים רשומים לטכנולוגיה זו. כתוצאה מהסקר הנ”ל בוצעה התקשרות עם סייבר-ארק ומאז 2002 היא מספקת את השירות. עתה בוצע סקר שוק נוסף במסגרתו הייתה פנייה לארבע חברות הנחשבות מן המובילות בשוק מוצרי אבטחת המידע: טלדור, נטקום, 2B Secure וסייבר-ארק. במסגרת סקר זה נמצא שסייבר-ארק היא היחידה העומדת בכל הקריטריונים שנבדקו ע”י המשטרה. בכדי לשדרג את רמת אבטחת המידע וכן במטרה לעמוד בדרישות החוק ובדרישות תקני אבטחת מידע בינלאומיים מחמירים שלכולם מחוייבת מ”י, אנו מבקשים המשך תחזוקה לחדרי הכספות הרשתי והפיסי שהם המקום הבטוח ביותר לאחסון המידע הסודי והרגיש. חדר הכספות משמש לבידוד מידע רגיש הרשת הארגונית ולשיתוף מידע מאובטח בין קבוצות עבודה, צוותים, מדורים ומחלקות.

שם הגורם המבקש: משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים

מהות ההתקשרות: באגף מערכות מידע במשרד התחבורה מופעלת מערכת לניהול חדר כספות וירטואליות שנרכשה מחברת Cyber-Ark לפני כארבע שנים. המערכת מאפשרת שליחה וקבלה מאובטחת של קבצים מגורמים חיצוניים. מהות ההתקשרות הינה חידוש חוזה תחזוקה של המערכת לשנה נוספת ל- 75 הרישיונות הקיימים ול- 75 רישיונות חדשים נוספים.

שם הגורם המבקש: משרד החינוך

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת Cyber-Ark Software לצורך תחזוקת רישיונות לתוכנת ה”כספת” של Cyber-Ark. מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך רכש רישיונות לתוכנת “כספת” לצורך העברת קבצים חסויים כמו בחינות בגרות, נתונים כספיים ונתונים של צנעת הפרט. יש צורך ברכישת תחזוקה לרישיונות אלה. תוכנת ה”כספת” של חברת Cyber-Ark הינה מוצר יחיד לנושא זה. החברה היא יצרן וספק יחיד לרישיונות הנדרשים לתוכנת הכספת ולתחזוקתם.

שם הגורם המבקש: משרד האוצר

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת סייבר-ארק לצורך תחזוקה ורכישת רישיונות למערכת כספות וירטואליות. המערכת מאפשרת העברת קבצים בצורה מאובטחת ומבוקרת בין משרדי הממשלה השונים ובין משרדי ממשלה לגופים חיצוניים. מימשל זמין מבקש לרכוש בשנת 2012 עוד 75 רישיונות נוספים למערכת, על מנת להוסיף ולחבר לקוחות ומערכות חדשות שישתמשו בתשתית Cyber-Ark וכן שירות ותחזוקה למערכת. פתרון זה מוטמע במשרדי הממשלה ומספק פתרון בלעדי להעברת קבצים מאובטחת בטכנולוגיית “חדר כספות”. המערכת היא היחידה המספקת מענה לדרישות התפעול והאבטחה של מימשל זמין, הלקוחות וגורמי צד שלישי (בנקים, חברות אשראי, גופי ביטחון). במימשל זמין מוטמעת מערכת להעברת קבצים בצורה מאובטחת ומוצפנת בין משרדי הממשלה השונים, ובין משרדי ממשלה לגופים חיצוניים. המערכת פועלת במימשל זמין החל משנת 2004. כיום המערכת מונה כ- 600 כספות וירטואליות המשמשות את לקוחות מימשל זמין. המוצר הנו ייחודי ובעל מאפייני אבטחה וניהול ייחודיים שלא קיימים במוצרים דומים ככל שידוע לנו.