בקשות לפטור ממכרז: משרד המשפטים

משרד המשפטים פירסם לאחרונה מספר הודעות על בקשות להתקשרות עם ספק יחיד.

שם הספק: אורקל מערכות תוכנה ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת אורקל כספק יחיד לשדרוג מערכת דו”חות דיסקברר המופעל ברשות לאיסור הלבנת הון. ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור קיימת מערכת דו”חות דיסקברר של חברת אורקל. מערכת דו”חות זו קיימת מספר שנים ושימשה את הרשות ליצירה והפעלה של דו”חות שונים כנגד מאגר המידע (שגם הוא מסוג אורקל). עם ההתפתחות הטכנולוגית ושינויים בכמות ואופן קבלת המידע התעורר הצורך לרכוש מוצר דו”חות מתקדם יותר שיתאים לאתגרים ולצרכים המשתנים ברשות. בחינה מעמיקה של הצרכים הראה כי יש צורך בכלי ה- BI שמוצעים היום ומסוגלים לנהל כמויות מידע גדולות.

נוכח העובדה שברשות מגוון דו”חות רב שהוכנו במוצר דיסקברר,בחנה הרשות מוצרים שמחד מאפשרים את היכולות הנדרשות כיום ומאידך מאפשר המרת דו”חות הקיימים בדיסקברר. לאחר בחינת המוצרים השונים מתברר שהמוצר היחיד שמאפשר שילוב תכונות אלו הוא מוצר OBIEE של חברת אורקל. מוצר זה הינו ייחודי ביכולת שלו לבצע המרה אוטומטית של דו”חות דיסקברר כמו גם לעבוד עם מנגנוני אבטחת מידע שונים הקיימים במאגר האורקל.

לחברת אורקל קיים ידע ייחודי בכל הקשור לרשות (ומנגנוני אבטחת המידע) עם נגישות למאגרי ידע ייחודיים. בכדי לוודא כי רק חברת אורקל יכולה לתת את השירות המבוקש, נעשתה פנייה למספר חברות בכדי לקבל תמיכה למספר נושאים הקשורים להמרת דו”חות דיסקברר. הגורמים אליהם נעשתה הפנייה הגיבו כי אין להם את הידע המתאים ויש לפנות לחברת אורקל ישראל/העולמית. כמו כן, בוצעה בדיקה באינטרנט לגבי מוצרים היכולים לבצע המרה של דו”חות דיסקברר. רק אתר אורקל (היצרן של דיסקברר ו- OBIEE) מציין יכולת המרה אוטומטית. ממצאי הבדיקה: OBIEE הינו המוצר היחיד היכול להשתלב במערכות הרשות באופן טבעי והשתלבות בדו”חות דיסקברר הקיימים. רכש המוצר יבוצע בכפוף להסכם מסגרת שחתם האוצר עם חברת אורקל.

שם הספק: מטריקס אי.טי. מוצרי תוכנה בע”מ

מהות ההתקשרות: משרד המשפטים משתמש במוצר Adobe LiveCycle כתשתית לניהול טפסים. המשרד מבקש לחדש חוזה תחזוקה ותמיכה למוצר. חידוש חוזה התחזוקה יתבצע מול נציגות אדובי בישראל שהיא חברת מטריקס.

שם הספק: אלמוג תעשיות תוכנה בע”מ

מהות ההתקשרות: באפוטרופוס הכללי, מותקנת במחלקת הנהלת החשבונות ובארבעת המחוזות מערכת לניהול חשבונות “פיננסית פלוס”. תפעול תקין של התוכנה מחייב תחזוקת רישוי הנרכש מדי שנה מחברת אלמוג תעשיות תוכנה בע”מ. חברת אלמוג תעשיות תוכנה בע”מ הינה בעלת זכויות הקניין בתוכנה והיחידה שיכולה לספק את שירות התחזוקה הנדרש. התוכנה נמצאת בשימוש מזה לפחות עשור ובמהלך השנים התפתחה באגף האפוטרופוס הכללי סביבת עבודה מותאמת לשימוש בתוכנה “פיננסית פלוס”. מנגד, היצרן בהיותו הבעלים של קוד המקור מבצע בתוכנה מעת לעת שינויים המותאמים לדרישות של סביבת העבודה של האפוטרופוס הכללי. שימור סביבת העבודה הנתמכת ע”י התוכנה מחייבת רישוי תחזוקה להמשכיות השימוש בתוכנה פיננסית פלוס.