בקשה של משרד התרבות לפטור ממכרז: ביצוע מיזם משותף כנס בינלאומי אווה-מינרווה לדיגיטציה של נכסי תרבות והשקת פורטל מוזיאונים

הגוף המפרסם: משרד המדע, התרבות והספורט/מינהל התרבות/המחלקה למוזיאונים ולאמנות פלסטית

מהות ההתקשרות: התקשרות לביצוע מיזם משותף ללא כוונת רווח

התחלת ההתקשרות: 1 בנובמבר 2017; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2017

החלטה: אושר; דיווח פטור משרדי

הערות: בקשה לאישור התקשרות עם הספק דיגיטל הריטג’ בע”מ לביצוע מיזם משותף כנס בינלאומי אווה מינרווה לדיגיטציה של נכסי תרבות והשקת פורטל מוזיאונים. מטרת המיזם: קיום כנס אווה-מינרווה 2017 בתחום יישום טכנולוגיות מתקדמות לדיגיטציה נכסי התרבות.

גלית והאבה שאשו ראשת מינהל התרבות במשרד כותבת בין היתר בבקשת הפטור ממכרז כי “למעלה מעשור מתקיים כנס רב לאומי שנתי המתמקד בנושאים של שימור דיגיטלי של נכסי תרבות. שמו של הכנס הוא ‘אווה מינרווה’.

חברת דיגיטל הריטג’ הינה  מלכ”ר אשר הוקם כמסגרת ארגונית להפקת כנסים לאור קשריה עם הגורמים השונים בקהילה האירופית.

מראשית דרכו של הכנס היה המשרד שותף לבניית תוכנית הכנס ובכל שנה הוקצו מושבים מיוחדים לנושא הדיגיטציה של אוספי המוזיאונים, אשר הוצגו בפני באי הכנס מהארץ ומהעולם. קשרים בינלאומיים מסוג זה נבנים במהלך השנים ואנו סבורים כי יש חשיבות רבה בהמשכיותה. דיגיטל הריטג’ היא זו אשר יזמה את הכנסים  והיא שיצרה את הקשר עם האיחוד האירופי, כולל תקצוב פעילותה”.

עוד כותבת ראשת מינהל התרבות במשרד כי השנה מעוניינת המחלקה למוזיאונים להשיק את פורטל המוזיאונים הלאומי של ישראלמיזם לשיפור וטיפוח המורשת התרבותית בעידין הדיגיטלית. “אנו רואים בפורטל זה שער ההנגשה באמצעותו נחשפים ומוצגים אוצרות המוזיאונים של ישראל בפני הקהל הרחב באשר הואץ הפריטים המצויים באוספי המוזיאונים הם בעלי חשיבות ועושר חזותי רב וניתנים לאיתור ולאחזור על צג בפשטות, בנוחות ובמהירות.

הפרוייקט נמצא כיום בשנתו השישית. עד היום קוטלגו כ- 1.2 מיליון פריטים במערכת ניהול אוספים של הפרוייקט מ- 56 מוזיאונים. בפורטל נחשפו כ- 49,812 פריטים מ- 29 מוזיאונים.

מאחר והפורטל עלה לאוויר כבר לפני שלוש שנים אך למעשה טרם הושק רשמית, דבר המצמצם בעינינו את היכולות והמטרות שלו, אנו מעוניינים  להשיקו במסגרת הכנס. אין ספק כי זו הפלטפורמה הנכונה ביותר להשקת הפורטל, בכנס אשר כל כולו עוסק בדיגיטציה וחשוף למשתמשים בארץ ולקהילה הבינלאומית”.