בקשה של משרד החינוך לפטור ממכרז בעקבות פסילת מועמד במכרז וערעור שהגיש הנפסל על פסילתו

הגוף המפרסם: משרד החינוך/מינהל תקשוב ומערכות מידע

שם הספק: חברת או טי 15 בע”מ

מהות ההתקשרות: מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך מבקש לקבל שירותי תכנה תחזוקה ושירותים מחברת או טי 15 בע”מ: שירותי תחזוקה שוטפים למערכת הממוחשבת שהותאמה לצרכי המשרד ותמיכה שוטפת בשינוי התוכנה בעקבות שינויים במכרז החשב הכללי.

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2018; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2018

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: מדובר במערכת לניהול היסעים מזדמנים, אשר פותחה באופן ייעודי על-פי מכרז חשכ”ל מספר 19/2012. המערכת עומדת בכל הכללים וההתאמות הנדרשים ממשרד ממשלתי שפועל על פי המכרז הנ”ל, וכולל את כל הפרמטרים לניהול ההסעות, לוגיקת ההתחשבנות, מחירי הזכייה של כל חברה במכרז, וניהול הקשר עם חברות התחבורה אשר נותנות את שירותי ההסעה מתוקף זכייתם במכרז.

המערכת הותאמה לצרכי משרד החינוך הותקנה והופעלה במטה ובמחוזות המשרד בהתאם להזמנת העבודה הקודמת. המערכת משרתת את אנשי המשרד ואת חברות התחבורה באופן שמקשר ביניהם בזמן אמיתי, לשביעות רצון המשתמשים. המשך העבודה על המערכת מותנה בתשלום תחזוקה שנתית, אשר במסגרתה הספק יעדכן את כל הפרמטרים, החברות הזוכות, הנתונים והמחירים המעודכנים על פי מכרז חשכ”ל החדש 05-2015. המערכת בבעלות הספק ומשרד החינוך רכש רישיון שימוש, ספק אחר לא יכול לתחזק את המערכת.

בימים אלה הסתיימה בדיקת מכרז חדש למערכת ושירות חליפי. אחד הספקים נפסל והגיש ערעור על פסילתו. התהליך המלא של בירור הערעור, בחירת ספק, ובניית המערכת החליפית ייקח כשנה אשר בה מתבקש המשך קבלת השירות מהספק הקיים.

הערת עורך Read IT Now: בחודש מארס 2017 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה ש”פורסם מכרז חדש של משרד החינוך/מינהל תקשוב ומערכות מידע [93/03.17]: מכרז למערכת תוכנה לניהול היסעים. המערכת נועדה לתמוך בתהליך הגשת הזמנה להסעה, אישור ההזמנה על ידי חברת ההיסעים, ביצוע מעקב תקציבי, הפקת חשבון על ביצוע ההיסעים ובדיקתו ועוד”.