בקשה לפטור ממכרז: משרד ראש הממשלה/התאחדות הסטודנטים [מערך הסברה במדיה החברתית באמצעות חלוקת מלגות]

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה/אגף ההסברה/ היחידה למדיה אינטראקטיבית

מהות ההתקשרות: בעקבות הפרסום היום ב”הארץ” [ידיעה של ברק רביד] להלן הדברים המלאים בבקשה של משרד ראש הממשלה/אגף ההסברה להתקשרות בפטור ממכרז עם התאחדות הסטודנטים בישראל (בהיקף של 2.78 מיליון ₪):

היחידה למדיה אינטראקטיבית במערך ההסברה מעוניינת להתקשר עם גוף סטודנטיאלי לצורך ביצוע פרוייקט של גיוס והפעלה של עד 550 סטודנטים להקמת מערך הסברה במדיה החברתית באמצעות חלוקת מלגות.

לאור ההצלחה במאבק התודעתי במהלך מבצע “עמוד ענן” ומהניסיון שנצבר בהפעלת מספר רב של חדרי מצב באוניברסיטאות ובעבודה עם ציבור הסטודנטים, הוחלט לבנות מערך קבע של פעילות במרחב האינטרנטי באמצעות סטודנטים במוסדות האקדמאים בארץ. הסטודנטים הינם ציבור מאורגן המתמצא והפעיל באופן קבע במרחב האינטרנטי, מאומן בשימוש בתחום, חי ומדבר את ה”שפה” של המרחב.

המשרד ישמש כמטה שיתאם וירכז את הפעילות כשלרשותו עומדים מספר רב של פעילים ויכולת לפעול בכל שפה אפשרית. המערך יתבסס על איתור רכז בכיר בשבעה מוסדות כשכל רכז יזכה למלגת לימודים מלאה. לאחר בחירת הרכז הבכיר יתחיל הליך של בחירת רכזים לשלושה דסקים בכל מוסד: שפות, גרפיקה ומחקר. כל רכז דסק יקבל מלגה בסכום נמוך יותר. עם הקמת המערך כולו יאותרו פעילים לתחומים של שפות, גרפיקות וניתור ומחקר בכל מוסד. לאלו תוענק מלגה מינימאלית.

לשם כך, המשרד מעוניין להתקשר עם גוף סטודנטיאלי שבאפשרותו לפרסם לכל סטודנט באופן אישי ולאחר מכן לבצע הליך מיונים. על כל מועמד יהיה להגיש קו”ח, למלא שאלון אסטרטגי ולתרגום קטע בשפה הרצויה. פעילים שיזומנו יעברו ראיון אישי.

לנוכח הזמן הקצר העומד לרשותנו לפני פתיחת שנת הלימודים, מערך המלגות יתבצע ע”י מערכת שכבר קיימת ושהוכיחה עצמה. מתן המלגות יהיה בכפוף להזנת שעות ותפוקה בתוך הזמן המוזן. נדרשת מערכת בעלת נוסחה המקיימת גם בקרה עצמית עקבית לבחינת הפעילות ושיפורה המיידית.

הגוף הנבחר חייב להיות מסוגל גם לספק למשרד ראש הממשלה סיוע לוגיסטי הכולל בנוסף למערך ממוחשב גם ציוד וחדרים לכל מערך שיבנה בתחומי המוסד האקדמי.

התאחדות הסטודנטים בישראל הינו הגוף היציג של הסטודנטים בישראל על פי חוק המועצה להשכלה גבוהה (המל”ג תשי”ח). היא בעלת היכולת הבלעדית להגיע לכל סטודנט וסטודנט בארץ וברשותה מערכת להפצה ומעקב אחר חלוקת מלגות באקדמיה. באפשרותה גם להעמיד לרשות הסטודנטים והמערך המתגבש ציוד, שירותים לוגיסטיים וחדרים.

כל רעיון המערך מבוסס על פעילות של סטודנטים ועל ידי סטודנטים. הרעיון מצריך לא להבליט את תפקיד המדינה ולכן נדרש להקפיד על מעורבות גדולה של הסטודנטים עצמם, ללא זיקה ושייכות פוליטית. בנסיבות העניין ולאור מעמדה המשפטי, התאחדות הסטודנטים היא הארגון היחיד העונה על הדרישות המקצועיות והלוגיסטיות. יתרה מכך, בשנת 2010 ערך המשרד לאזרחים ותיקים הליך של RFI לבחון האם קיימים ארגונים נוספים שעימם ניתן לבצע ההתקשרות עם לצורך הפעלת מערך סטודנטים לסיוע לאזרחים ותיקים בדומה למערך אותו אנו מבקשים להקים. במסגרת הליך ה- RFI התקבלו פניות מארגונים שונים, אולם לאחר בחינתם נמצא כי בנסיבות העניין הם אינם מסוגלים לבצע את הפרוייקט. ההתקשרות שלהם נעשתה בפטור ממכרז בנסיבות ספק יחיד.

על הבקשה לפטור ממכרז חתום דניאל סימן, סמנכ”ל משרד ההסברה והיא נכתבה ב- 5 באוגוסט 2013.

התחלת ההתקשרות: 1 באוקטובר 2013; סיום ההתקשרות: 30 בספטמבר 2014

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד