בקשה לפטור ממכרז: משרד ראש הממשלה/המרכז הרב תחומי ליזמות ומצויינות לבני הנוער

הגוף המפרסם: המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה/דיפלומטיה ציבורית [באמצעות משרד ראש הממשלה]

שם הספק: המרכז הרב תחומי ליזמות ומצויינות לבני הנוער

מהות ההתקשרות:

היקף ההתקשרות: 1,650,320 ₪

התחלת ההתקשרות: 1 בספטמבר 2016; סיום ההתקשרות: 31 באוגוסט 2017

החלטה: טרום החלטת הועדה/ פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: יאיר אדי פריימן מנהל דיפלומטיה ציבורית במשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה כותב בבקשה כי “בשנים האחרונות התגברו מאמצי הדה-לגיטימציה (דל”ג) נגד ישראל והחלו מסעות של הכפשות נגד ישראל. תהליכי ההכפשה והדה לגיטימציה של ישראל נעשים במיוחד תוך ניסיון להשפיע על הדור הצעיר – בני הנוער והסטודנטים באמצעות הרשתות החברתיות. לאור זאת מבקש המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה להכשיר בני נוער בישראל להיות מסוגלים לענות על הכפשות אלו ולהוביל משלחות מנהיגות צעירה למקומות יעד לפי האסטרטגיה המשרדית.

במסגרת המאמץ מעונין המשרד להתקשר עם המרכז הרב תחומי ליזמות ומצוינות. המרכז הינו בעל מומחיות רחבה ביותר בתחום הכשרת המנהיגות, היזמות בקרב בני הנוער כמו גם הכשרות מעשיות של מקצוע הדיפלומטיה תוך שיתוף פעולה מקצועי של משרד החוץ ובתיאום ובסיוע שגרירויות ישראל בחו”ל בהוצאת המשלחות לחו”ל למקומות הרלבנטיים, הכשרות של דיפלומטיה ציבורית והכשרה בפעילות הסברתית ברשתות החברתיות.

כמו כן למרכז ניסיון בהפעלת בני נוער בחירום כאשר התנדבו בחמ”לי הסברה הלאומיים והאזרחיים במהלך מבצע ‘צוק איתן’ בשנת 2014.

המנהיגים הצעירים יקבלו הכשרה שתאפשר להם לענות על הכפשות נגד מדינת ישראל ולהעביר את הידע לקהילותיהם באמצעות פרוייקטים שהם יזמו ברשתות החברתיות, באמצעות משלחות ומפגשים עם בני נוער מהעולם.

הפרוייקט יכלול הכשרות בני נוער לפעילות נגד הדל”ג ברשתות החברתיות, הפקת קמפיינים של פעולה נגד הדל”ג, הפקת סרטוני הסברה לקידום תדמיתה של ישראל, הקמת רשת חברתית של ‘שגרירים ברשת’, הוצאת 4 קבוצות באמצעות 2 משלחות לחו”ל לפי הגדרה אסטרטגית של המשרד ואירוח 3 משלחות של בני נוער מחו”ל, לפי יעדים אסטרטגיים של המשרד.

תכונות השירותים הנדרשות הן: הכשרת מנהיגות צעירה ויזמות. הכשרות בתחום הדיפלומטיה והדיפלומטיה הציבורית. הכרה והמלצה של שגרירויות ישראל בעולם ושגרירויות זרות. מנגנון להוצאת משלחות ולאירוח משלחות. הכשרות ניו מדיה וניסיון בהפעלת פעילות ברשתות החברתיות. הכרה והמלצה מאירגוני חוץ, אירגוני הסברה ו/או אוניברסיטאות. ניסיון בעבודה עם המגזרים הבאים: היהודי (חילונים, מסורתיים, דתי וחרדי), הדרוזי והערבי (נוצרי, מוסלמי) ובשפות העברית והאנגלית.

היחידה המקצועית שבמשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה ביצעה בדיקה מקיפה של חברות וארגונים הפועלים בתחום של הכשרת מנהיגות צעירה בקרב בני הנוער בתחומים של דיפלומטיה, דיפלומטיה ציבורית, אסטרטגיה לאומית, פעילות ברשתות החברתיות, הפעלת משלחות של ‘שגרירים צעירים’ בעולם, שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה הרלבנטיים.

הבחינה נעשתה באמצעות: פנייה בעל פה לגורמים רישמיים במשרד ראש הממשלה;  פנייה בעל פה לגורמים רישמיים במשרד החוץ; פנייה לגורמים פרטיים ואזרחיים העוסקים בהכשרות של דיפלומטיה ודיפלומטיה ציבורית לבני נוער. כמו גם נעשה חיפוש באינטרנט וברשתות החברתיות על מנת לחפש חברות המקיימות פעילות בתחום של הדיפלומטיה הציבורית, הכשרות מנהיגות ומפגשי שגרירים צעירים של בני נוער, בנושאי מדיניות, משלחות ודיפלומטיה ציבורית בכלל ושל בני נוער בפרט.

הבדיקה העלתה כי נכון להיום קיימים מספר נותני שירותים בתחום אולם לא נמצא ספק שעונה על כלל הצרכים ודרישות המשרד לביצוע התוכנית. הספקים שנמצאו אינם מספקים את השירותים במסגרת כלל ארצית וכלל מגזרית ו/או לא עוסקים בהכשרות למנהיגות ו/או אין להם מנגנון של הוצאת משלחות לחו”ל ועיסוק בפעולות הסברה”.