בקשה לפטור ממכרז: משרד ראש הממשלה/גורן-כידון [רכישת עמודי חישה CellSense לכל מתקן במערך הסייבר לשימוש אגף הביטחון]

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה/מערך הסייבר הלאומי/הרשות הלאומית להגנת הסייבר

שם הספק: גורן כידון סחר בינלאומי בע”מ

מהות ההתקשרות: רשות הסייבר מעוניינת להתקשר עם חברת גורן-כידון בע”מ כהתקשרות ספק יחיד לרכישת עמודי חישה CellSense לכל מתקן במערך הסייבר לשימוש אגף הביטחון.

התחלת ההתקשרות: 3 בספטמבר 2017; סיום ההתקשרות: 4 בספטמבר 2021

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: בבקשה להתקשרות עם ספק יחיד נאמר בין היתר כי רשות הסייבר מעוניינת להתקשר עם חברת גורן כידון בע”מ כהתקשרות ספק יחיד לרכישת עמודי חישה לכל מתקן במערך הסייבר לשימוש אגף הביטחון.  משך ההתקשרות הוא חמש שנים. עמוד החישה משמש לבדיקה של מבקרים,  מבקרים זרים,  קבלנים,  נותני שירות וכו’. עמוד החישה CellSense הינו ייחודי ובעל יכולות גילוי דואליות לניסיון החדרת אמל”ח מוסלק ולאמצעים טכנולוגיים שונים (מערכות סלולריות, מערכות האזנה מוסלקות ומקלטים אחרים) באופן אוטומטי ללא צורך בהתערבות משתמש. כמו כן ניתן לבצע בעזרתו בידוק של כבודה (מעטפות) המועברת על פניו לגילוי חנ”מ עם מערכת הפעלה ורסס כמו גם איתור טלפונים ואמצעים טכנולוגיים אחרים כגון מצלמות. מדובר במערכת ניידת ופשוטה להצבה ולשימוש אשר בטוחה לחלוטין ללא השפעה על מכשירים אלקטרוניים כלשהם כולל קוצבי לב והיא אינה מזיקה לנשים בהריון.

יריב זמר מנהל אגף ביטחון כותב בחוות דעתו כי “אחד מתפקידיו של אגף הביטחון הינו איתור אמצעים טכנולוגיים חדשים/מתקדמים פורצי דרך אשר יכולים לייצר פתרונות ומענה לאיומים הביטחוניים.

“הח”מ בחן אמצעים שונים שנותנים מענה לגילוי אמל”ח ואמצעים טכנולוגיים מוסלקים על גוף. כחלק ממציאת מענה לאיומים פיזיים וטכנולוגיים בוצע חיפש אינטרנטי ומול גופי ביטחון בארץ.

“במסגרת זאת נמצא כי שירות בתי-הסוהר (שב”ס)  הצטייד במוצר החדשני שבנדון לצורך גילוי הסלקת רט”ן על גופם של אסירים/מבקרים. ייחודו של אמצעי זה היא יכולתו לגלות ולהצביע על קיום אמל”ח ו/או טלפון נייד/אמצעי מגנטי המוסלק בתוך ועל גוף הנבדק בין אם המכשיר דלוק או כבוי. כמו כן ניתן לבצע בעזרתו בידוק של כבודה (מעטפות) המועברת על פניו לגילוי חנ”מ עם מערכת הפעלה ורסס כמו גם איתור טלפונים ואמצעים טכנולוגיים אחרים כגון מצלמות.

“מבדיקה מול השב”ס עלה כי בקנדה מבצעים שימוש באמצעי הנ”ל וכי גם אצלם הוא מוגדר כאמצעי ייחודי ונרכש בנוהל ספק יחיד. למיטב ידיעתי וידיעת עמיתי מהשב”ס, לא קיים מוצר בתצורה הקיימת לגילוי ספציפי של אמל”ח ומכשירים טכנולוגיים משדרים/מקליטים,  רט”ן מצלמות וכו’.  בהתאם לדרישת ועדת המכרזים בוצעה בדיקה למציאת מכשיר דומה/חלופי מול ספקים בארץ ובעולם כמו כן בוצע ניסיון לאתר ספקים באתרי אינטרנט שונים”.