בקשה לפטור ממכרז: משרד המדע/NASA [השתתפות מתמחים ישראלים במרכזי המחקר של נאס”א בארה”ב]

13:46 18.08.2017

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

הגוף המפרסם: משרד המדע והטכנולוגיה

תקנה: התקשרות עם ספק חוץ

שם הספק: National Aeronautics and Space Administration, NASA

מהות ההתקשרות: השתתפות מתמחים ישראלים במרכזי המחקר של נאס”א בארה”ב

התחלת ההתקשרות: 10 בספטמבר 2017; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2018

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: אבי בלסברגר מנהל סוכנות החלל הישראלית כותב בבקשה להתקשרות בפטור ממכרז כי תוכנית ההתמחויות הבינ”ל של נאס”א מאפשרת לסטודנטים לתואר ראשון ושני ממדינות שונות אשר חתמו על הסכם עם נאס”א להשתלב בפרוייקטי מחקר מתקדמים ופורצי דרך במרכזי המחקר של נאס”א, ללמוד על האופן בו פועלים מרכזי המחקר, לפתח קשרים מקצועיים, ולהוות ערוץ להפצת ידע ולתקשורת מול גורמים מקצועיים בנאס”א עם חזרתם למוסד האקדמי.

כל המתמחה המשתתף בתוכנית יגיע לסמסטר התמחות אחד אשר נמשך בין 10 ל-16 שבועות. במסגרת התוכנית המתמחים ילמדו על מגוון הפעילות המתקיימת במקום ויעברו סיורים והשתלמויות מקצועיות, ישובצו גם לתפקיד ספציפי במסגרת פרוייקט אחד, ויקבלו הזדמנות לעבוד באופן מלא לצד צוות הפרוייקט. שיבוץ המתמחים לפרוייקט מתבצע ע”י נאס”א על פי הרקע של המתמחה, הכישורים שלו, והיכולת שלו לתרום באופן משמעותי לפרוייקט.

בספטמבר 2016 חתמה סוכנות החלל הישראלית על הסכם מול סוכנות החלל האמריקאית, אשר מאפשר לסוכנות החלל הישראלית לצרף משתתפים ישראלים לתוכנית ההתמחות הבינ”ל. על פי ההסכם הסוכנות רשאית לקיים הליך הערכה עצמאי למועמדים להתמחות, ולהציע לנאס”א 1-5 מועמדים לכל סמסטר, אשר מתוכם תבחר נאס”א מתמחים.

כתנאי להשתתפות מתמחים ישראלים מתחייבת סוכנות החלל הישראלית לשלם לנאס”א על פי תעריף שייקבע מדי שנה את העלויות הכרוכות בהתמחות (ס’ 5 להסכם).

ועדת המכרזים מתבקשת לאשר, לפיכך, פרסום הליך תחרותי לבחירת מועמדים ישראלים וכן תשלום לנאס”א עבור המועמדים שייבחרו.

בכוונת המשרד לבחור בחמישה מועמדים כזוכים ולהציע אותם לנאס”א. במידה והם יאושרו בידי נאס”א המשרד מעוניין להתקשר אתם, ולשלם להם סכום של 70 אש”ח לסמסטר ארוך (כ- 16 שבועות) או 45 אלף ש”ח לסמסטר קצר (של כ- 10 שבועות). התשלום יינתן עבור השתתפות המתמחה בתוכנית (ההשתתפות כרוכה בעלויות טיסה, דיור ומחיה) ועבור תוכנית מעורבות בת 120 שעות לכל הפחות שיפעיל בתחום החלל, לאחר שישוב לארץ.

עלות השמה למתמחה לשבוע:  475 דולרים.

מספר השבועות הצפוי בשנה, עבור 5 מתמחים: 48 שבועות.

היקף ההתקשרות הצפוי בסה”כ: 22,800 דולרים – שהם כ-91,200 ₪.

כעולה מחוות הדעת המקצועית הנלווית, מדובר בתוכנית ייחודית ויוקרתית של סוכנות החלל החשובה בעולם; והיא התוכנית היחידה מסוגה הפתוחה בפני סטודנטים ישראליים בתחום החלל.

הועדה מתבקשת לאשר את התקשרות עם נאס”א לשנה”ל תשע”ח (2017-2018) בסכום כולל שלא יעלה על 91,200 ₪, על פי ס’ 3(31) לתקנות חובת המכרזים, כאשר התשלום בפועל ייעשה על בסיס משך הזמן בו ישהו בנאס”א מתמחים ישראליים שייבחרו בהליך התחרותי כאמור לעיל.