בקשה לפטור ממכרז: משרד הכלכלה/אוני’ בן גוריון [ביצוע מחקר השוואתי בינלאומי על יזמות ויזמים בישראל ובעולם]

הגוף המפרסם: משרד הכלכלה והתעשייה

שם הספק: אוניברסיטת בן גוריון בנגב

מהות ההתקשרות: ביצוע מחקר השוואתי בינלאומי על יזמות ויזמים בישראל ובעולם. התחלת ההתקשרות: 15 בדצמבר 2016; סיום ההתקשרות: 30 ביוני 2018

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: ניר בן אהרון מנהל תחום מחקר, מדיניות וקשרים בין לאומיים בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, משרד הכלכלה כותב בין השאר בבקשה לפטור ממכרז כי מדובר בביצוע מחקר השוואתי בינלאומי על יזמות ויזמים בישראל ובעולם. המחקר כולל ביצוע סקר מקומי על יזמות באוכלוסייה בישראל, והשוואה של ממצאי הסקר הזה לסקרים דומים שנעשים במדינות מפותחות אחרות בעולם. כמו כן, המחקר כולל גם סקר מומחים בישראל והשוואתו לסקר מומחים ליזמות ויזמים בעולם. כל זאת, תוך שימוש במתודולוגיות בינלאומיות מובילות, ביצוע בדיקות מתודולוגיות לתיקוף השאלונים וההשוואות ותוך התייעצות עם מומחים מובילים בעולם בתחום היזמות והיזמים.

פרוייקט המחקר GEM הוא פרויקט מחקר בינלאומי ייחודי על יזמים ויזמות, הכולל השתתפות של יותר מ- 70 מדינות במאגד מחקרי אקדמי. בכל מדינה הפרוייקט מרוכז על ידי גוף מחקר, לרוב אוניברסיטה, ולגוף זה יש מנדט לבצע את המחקר מטעם המאגד המחקרי הזה, במדינה שלו. הגוף שמרכז מטעם המאגד את מחקר GEM בישראל הוא מרכז עירא לעסקים, טכנולוגיה וחברה באוניברסיטת בן גוריון (מיסודה של קרן עירא) בניהולו של פרופ’ אהוד מניפז.