בקשה לפטור ממכרז: משרד החינוך/המרכז לטלביזיה חינוכית [מיזם משותף ללא כוונת רווח: ביצוע תוכנית “מזניקים את החינוך”; בהיקף כ- 4 מיליון ₪ ל- 20 חודשים]

הגוף המפרסם: משרד החינוך

שם הספק: המרכז לטלביזיה חינוכית

מהות ההתקשרות: התקשרות לביצוע מיזם משותף ללא כוונת רווח – ביצוע תוכנית “מזניקים את החינוך” 

היקף כספי מבוקש: עלות כוללת: 3,999,600 ₪; חלקו של המשרד: 1,999,800 ₪

התחלת ההתקשרות: 1 בפברואר 2018; סיום ההתקשרות: 31 בספטמבר 2019 [המשרד שומר על זכותו להאריך ההתקשרות לתקופה נוספת של 12 חודשים וכן להרחיב ההתקשרות בתקופת הארכת ההתקשרות  בעוד 30% נוספים]

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: מטרת  התוכנית היא יצירת תרבות וסביבה תומכת (אקוסיסטם) לחדשנות טכנולוגית המעודדת יזמות באופן רחב במערכת החינוך הישראלית, בו אנשי חינוך מ”השטח” מובילים באופן  פעיל עיצוב מחדש של סביבת הלמידה, ההוראה וההערכה בעידן דיגיטלי.

פירוט התוכנית: התוכנית המוצעת מתבססת על שלושה מעגלי השפעה המזינים זה את זה:

+ הנבטה: מעגל זה יכלול כ- 250 אנשי חינוך בשנה שיעברו תהליך הכולל למידה של שיח חברות הזנק (סטרט-אפים) והאדטק [Ed-Tech], התנסות פעילה עם סטרט-אפים קיימים וגיבוש ראשוני של רעיון. הפעילות תתקיים בקבוצות ובמוקדים שונים בארץ, כולל קבוצות מהמגזר הערבי והחרדי. הפעילות תפעל במתכונת דומה להשתלמות בת 60 שעות, ותכלול שלשה חלקים: למידה, אימוץ פתרון טכנולוגי, וגיבוש רעיון ראשוני למיזם טכנולוגי-חינוכי.

+ האצה: מקרב 250 משתתפי שלב ההנבטה תבחר קבוצה שתשתתף בתוכנית מאיץ שנתית. במסגרת התכנית, יקדישו המשתתפים יום עבודה בשבוע לפעילות במאיץ, ויקבלו תגמול כספי המאפשר להם לפנות את היום הזה. במסגרת התכנית, ישתתפו המורים בפיתוח של יוזמה טכנולוגית-פדגוגית. התהליך  כולל למידה של מתודולוגיות רלבנטיות, פיתוח של הרעיון, מחקר משתמשים, גיבוש ואפיון של הפתרון. בתום השלב הזה, יצורפו מתכנתים ומעצבים שיסייעו למשתתפי התכנית במימוש הפתרון שלהם ברמה שתאפשר התנסות ראשונית עם משתמשים וגיבוש של מסקנות ראשוניות לפיתוח המשכי. היעד הוא קבוצה בת 25 איש בפריסה ארצית אשר תכלול ייצוג גם למגזרים הערבי והחרדי.

+ פיילוטים: בכל שנה ייבחרו כ- 3 מיזמים במסגרת התכנית להוביל פיילוט במערכת. סטרט-אפ שייבחר יקבל סיוע להפעלה במערכת החינוך בהתאם לתכנית אשר תוגדר יחד אתו ועם הגורמים האמונים על הנושא במשרד החינוך, וכן ליווי מחקרי במהלך הפיילוט.