בקשה לפטור ממכרז: משרד החינוך/אינפיניטי מבית מטריקס [לצורך אליפות הסייבר לתיכונים; היקף כספי 3.5 מיליון ש”ח]

הגוף המפרסם: משרד החינוך

תקנה: 3 (29)

שם הספק:  אינפיניטי לאבס אר. אנד די. בע”מ  [INFINITY LABS R&D LTD][מבית מטריקס]

היקף כספי מבוקש: 3.5 מיליון ש”ח

מהות ההתקשרות: משרד החינוך מעוניין להתקשר עם אינפיניטי לאבס אר. אנד די. בע”מ לצורך פיתוח משחק אליפות הסייבר לתיכונים לשנה”ל תשע”ז, אתר ניהול המשחק וסביבת הריצה וסיוע בתפעול התחרות בכל שלביה וזאת לשם העמדת האמצעים לביצוע תחרות תכנות לתלמידי בתי הספר התיכוניים המבוססת על ידע בסיסי בתכנות.

התחלת ההתקשרות: 1 בדצמבר 2016; סיום ההתקשרות: 31 באוגוסט 2017

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: איריס צור בר גורי מנהלת אולימפיאדת הסייבר במשרד החינוך/מינהל התקשוב כותבת בבקשה לפטור ממכרז כי “משחק Skillz הינו פיתוח ייחודי שנעשה על ידי המשרד ושותפיו להסכם ההבנות [איגוד IATI, קרן רש”י וקדימה מדע] ומשלב בצוות הפיתוח אנשי פיתוח בכירים, בוגרים וביניהם הצוות הזוכה של תחרות תשע”ו, תלמידי תיכון בכיתה יב’, מתנדבים מהתעשייה המייעצים בנושאי ארכיטקטורה, מישחוק, סביבות ריצה, פיתוח בענן ועוד.

“פיתוח המשחק מצריך יכולות וידע טכנולוגי מעמיק ונרחב, יכולת עבודה משותפת עם גורמי ממשלה, תעשייה ומגזר שלישי ויכולת הכשרת עובדים.

“משרד החינוך החליט להגדיר את האליפות כפעילות שנתית שאת תקציב פיתוחה המשרד יקצה. תקציב השותפים ישמש לפרסים ולרכיבים אותם אין המשרד יכול לממן. אירוע הגמר של האליפות יתקיים ב- 21 במרץ 2017 ושלב בתי-הספר מתוכנן להתקיים בתחילת דצמבר. כדי לעמוד ביעד זה יש להמשיך ולהעסיק את צוות הפיתוח הקיים המחזיק בידע של תחרות תשע”ו והפיתוח שנעשה עד כה לקראת תחרות תשע”ז ולהמשיך את הפיתוח מהמקום בו הוא נמצא כרגע. לפיכך קיימת דחיפות בהתקשרות לפיתוח התחרות של שנת תשע”ז.

“בכוונת המשרד לפרסם מכרז לצורך בחירת ספק שיבצע פעולות לעדכון שנתי של התוכנה המשמשת לצורך האליפות השנה. נוכח המועדים המפורטים לעיל לא ניתן לבחור במסגרת מכרז ספק שיוכל לעדכן את התוכנה במועד לצורך פיתוח ועדכון התוכנה כך שתשמש את התלמידים באליפות בשנת הלימודים הנוכחית.

“אינפיניטי הינה חברת מחקר ופיתוח המעסיקה מאות עובדים בפיתוח פרוייקטים פנימיים וכן עבור מרכזי פיתוח וסטרט-אפים מובילים. החברה מפעילה תכנית הכשרה מהפכנית בתחום ההיי-טק המאפשרת לבוגרי אוניברסיטה צעירים ומוכשרים ללא ניסיון קודם, להשתלב בהצלחה בתפקידי הנדסה ופיתוח משמעותיים בשוק ההיי-טק. התוכנית מקנה לבוגריה ראייה מערכתית, הבנה מעמיקה של תהליכים ויכולות ניהול מדויקות וגבוהות. ההכשרה כוללת פיתוח יכולות חשובות כגון למידה עצמית, חשיבה מחוץ לקופסה, מציאת פתרונות מהירים ויעילים, היכרות ועבודה עם טכנולוגיות שונות ועוד. “החברה מעסיקה כיום עובדים בפיתוח עבור אליפות הסייבר של משרד החינוך ומוכנה לקלוט את כל העובדים כיום באליפות בכדי לאפשר המשכיות בפיתוח הפרוייקט.

“מבדיקה שערך המשרד,  הספק היחיד, העומד כיום בכל הדרישות שפורטו למעלה, הן מבחינת ידע קיים לגבי המשחק, הפלטפורמה וסביבת הריצה הקיימים כיום והן מבחינת היכולת לקלוט את הצוות הקיים כצוות הפיתוח, הינו חברת אינפיניטי. החברה מעורבת בפיתוח המשחק, אתר ניהול המשחק וסביבת הריצה מזה למעלה משנה, ומעסיקה חלק מצוות הפיתוח ובכלל זה את מנהל פיתוח אתר ניהול המשחק.

“לאור הנימוקים שמניתי לעיל אנו מבקשים לערוך ההתקשרות בהליך פטור ממכרז”.