בקשה לפטור ממכרז: משרד הבריאות/dbMOTION [רשת לשיתוף מידע רפואי בין בתי-החולים וקופות החולים במדינת ישראל]

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

תקנה: 3 (29)

שם הספק: dbMOTION

מהות ההתקשרות: רשת לשיתוף מידע רפואי בין בתי-החולים וקופות החולים במדינת ישראל

היקף ההתקשרות המבוקש: 7.5 מיליון ₪ כולל מע”מ

התחלת ההתקשרות: 15 בדצמבר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2019

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: משרד הבריאות מפעיל כיום רשת לשיתוף מידע רפואי בין בתי-החולים וקופות החולים במדינת ישראל, על-בסיס מערכת “אופק” של חברת דיבימושיין. ההתקשרות עם הספק לפריסת המערכת ותחזוקתה אושרה באפריל 2011.

מערכת “אופק” מאפשרת כיום הצגת ריכוז של מידע רפואי עדכני על מטופל בבית-חולים. המידע על המטופל נאסף מבתי-החולים האחרים ומקופות החולים ומוצג למטפל באופן מרוכז. בנוסף מבצעת המערכת העברה מרוכזת יומית של סיכום אשפוז וביקור במיון על חולים שהשתחררו באותו יום, לכל קופה עבור החולים שלה. המידע כולל נתוני אשפוז ומכתב שחרור. המידע לקופות כולל גם הודעה בעת האשפוז עם פרטים בסיסיים.

המערכת פועלת ב- 19 בתי-החולים הכלליים, בבתי-החולים לבריאות הנפש, בבתי החולים הגריאטריים, וכן מול כל קופות החולים וצה”ל. נדרשת תמיכה באתרים המרובים שבהם המערכת פועלת.

שידרוג מערכת שיתוף המידע מ”אופק” ל”איתן” (שיתחיל בשנת 2017 וייערך בהדרגה בכל האתרים), יפחית במקביל את עלות התחזוקה של “אופק” עד להחלפתה במערכת “איתן” בשנת 2019.

חברת דיבימושיין המחזיקה בזכויות היוצרים של המערכת, הינה היחידה היכולה לבצע את העבודה מכוח הדין.

הערות עורך Read IT Now:

א. בגוף בקשת הפטור נכתב כי מדובר בהתקשרות לשלוש שנים (עד סוף שנת 2019) אולם בפרסום (מס’ 588108) במערכת מנו”ף (מערכת ניהול ופרסום מכרזים ופטור ממכרז של מינהל הרכש הממשלתי)  נכתב כי מדובר בתקופה של ארבע שנים (עד סוף שנת 2020).

ב. במקביל, פורסמה במערכת מנו”ף בדיוק אותה בקשה (הפעם כמס’ 586318) לתקופה של שנה עד סוף שנת 2017, בהיקף של 3.7 מיליון ₪ כולל מע”מ [אלא שבבקשה השנייה לא צויין נושא שדרוג המערכת מ”אופק” ל”איתן”].

ג. בעבר פורסמו באתר זה מספר ידיעות קודמות על התקשרויות בפטור ממכרז של משרד הבריאות עם חברת dbMOTION הפטורים בשנת 2015 פורסמו כאן, כאן, כאן ו- כאן.