בקשה לפטור ממכרז: משרד האוצר/MICROSOFT [היקף כספי: 20 מיליון ₪ (ולא 15 מיליון ₪ כפי שפורסם בטעות בתחילה)]

בתאריך 22.9.2013 פירסמתי כאן באתר ידיעה על בקשה של משרד האוצר – התקשוב הממשלתי לפטור ממכרז עם חברת מיקרוסופט בהיקף של 15 מיליון ₪. כעבור למעלה משבוע פורסמה שוב אותה בקשה באתר מינהל הרכש הממשלתי והפעם ננקב בה סכום של 20 מיליון ₪.

בעקבות פנייתי במייל קיבלתי בתגובה ממשרד האוצר את ההתייחסות הבאה המבהירה את הדברים: “בשל טעות סופר שחלה בהיקף ההתקשרות הכולל בפרסום הראשון, פרסמנו מחדש את הבקשה עם ההיקף המתוקן, כנדרש בחוק חובת המכרזים. עלות ההתקשרות הינה לשלוש שנים ותשמש את כלל יחידות התקשוב (מימשל זמין, מרכב”ה, מערכות מידע במשרד האוצר ופרוייקט סע”ר)”.

להלן שוב פרטי הבקשה לפטור ממכרז:

הגוף המפרסם: משרד האוצר

תקנה: 3 (29)

שם הספק: מיקרוסופט

מהות ההתקשרות: גבי כהן ראש מטה חטיבת מערכות ושירותים רוחביים במשרד האוצר כותב בבקשה כי התקשוב הממשלתי במשרד האוצר על כל יחידותיו מבקש לרכוש רישיונות למוצרי מיקרוסופט. הרישיונות נדרשים לתחזוקת הרישוי הקיים ולאור גידול טבעי בפעילות המחשוב במשרד ובכמות המשתמשים בו. ביחידות התקשוב הממשלתי שבמשרד האוצר מותקנים מוצרי מיקרוסופט דוגמת מערכות הפעלה Windows לתחנות ולשרתים, Office, בסיסי הנתונים SQL, כלי פיתוח ועוד. מוצרים אלו מהווים תשתית מרכזית לפעילות הפיתוח והתפעול של מערך המחשוב ונכון להיום אין יכולת מעשית להחלפתם הן מהבחינה הטכנולוגית והן מהבחינה הכלכלית. חברת מיקרוסופט, באמצעות ואינטגרטורים המורשים על-ידה, היא היחידה המסוגלת לספק רישוי למוצריה ולכן היא בבחינת ספק יחיד לעניין זה.

התחלת ההתקשרות: 1 ביולי 2013; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2015

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד