בקשה לפטור ממכרז: משטרת ישראל/HDS [בהיקף 4 מיליון ₪]

הגוף המפרסם: המשרד לביטחון הפנים/משטרת ישראל

שם הספק: היטאצ’י דטה סיסטמס ישראל בע”מ HDS

מהות ההתקשרות: תחזוקה, רכש ושדרוג מערך האיחסון היטאצ’י בפטור ממכרז מרכזי

התחלת ההתקשרות: 6 בנובמבר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2017

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית

הערות: וועדת הפטור המרכזית מדגישה בהחלטתה כי “משטרת ישראל תעביר לסגן בכיר לחשבת הכללית הרפרנט למשטרה סטטוס של תוכנית עבודה ולוח זמנים למעבר להתקשרות עם הספק הזוכה במכרז המרכזי בנושא וזאת עד תום 31.3.2017” [ההדגשה – במקור].

בנימוקיה כותבת הוועדה כי מכונות האחסון של הספק הפועלות מול מערך המיינפריים פועלות מזה עשור במשטרה. “עם זאת, במהלך התקופה האחרונה מתבצע מעבר של המשטרה לעבודה למול מערכות פתוחות. למרות תהליך זה, נדרש לתקופה הקרובה נפח אחסון (הנובע מגידול טבעי) וכן שירותי תחזוקה עד סיום תהליך הסבת כלל האפליקציות מהמיינפריים למערכות הפתוחות”.

“לדברי מינהל הרכש הממשלתי, השירותים והפריטים אותם מבקשת המשטרה קיימים במכרז המרכזי לאספקת שרתים ומערכות אחסון למשרדי הממשלה, אך מכיוון שמערכות המשטרה כיום הן מהתוצרת של הספק קיבל מינהל הרכש את דרישת המשטרה לשירות תחזוקה לשנת 2016 וכן לגידול הטבעי שחל עקב הפעילות השוטפת של המשרד. הוסכם עם המשטרה כי היא תפעל בשנת 2017 לביצוע הרכש בתחום מערכות האחסון מהמכרז המרכזי”.

יצויין כי וועדת המכרזים של משטרת ישראל אישרה בפברואר 2016 את ההתקשרות עם חברת HDS אולם אז התקבל אצלה מכתב בנושא ממשרד האוצר שבעקבותיו הוקפאה במארס השנה ההתקשרות עם החברה על-בסיס הפטור.

עפ”י המכרז המרכזי של הממשלה, וסל 5 שבו המתייחס ספציפית לנושא הנדון, הזוכה בסל זה היא חברת IBM “אולם טרם פורסמה הוראת חשכ”ל לאחר הזכייה”. נציג היחידה הסביר לוועדה כי האחסון של היטאצ’י הוא “היחיד המסוגל לתמוך בדרישות המבצעיות של המשטרה, הן ביחס לניהול נתונים במקביל במערכת מרכזית ובמערכת מבוזרת והן ביחס להפעלה במצב ACTIVE-ACTIVE בשתי חוות השרתים (יהודאי ואתר הגיבוי DR בראשון לציון).