בקשה לפטור ממכרז: חברת נמל אשדוד/ONE1

הגוף המפרסם: חברת נמל אשדוד בע”מ

שם הספק: One1 שירותי תוכנה (1997) בע”מ

נושא ההתקשרות: ביצוע שדרוג תשתיות תוכנה בסביבתUNIX . משך ההתקשרות הינו עד לסיום הפרוייקט. עקב הצורך בשדרוג בסיסי הנתונים של מערכות מידע בסביבת יוניקס עפ”י המדיניות המקצועית המלצות המבקר הפנימי בדו”ח בנושא בסיסי נתונים Oracle נדרש לבצע פרוייקט שדרוג תשתיות תוכנה בסביבה זו.

במערכות בסיבת יוניקס שדרוג בסיס הנתונים מגרסה 9.0 לגרסה 11.0 דורש שדרוג של כלי הפיתוח Cobol ו- Powerhouse + אמולוציה Reflection לגרסאות תואמות לעבודה עם Oracle 11.0. כמו כן ביצוע קומפילציה מחדש לכל התוכניות (אפליקציות) בכלי הפיתוח הנ”ל, בדיקתן בסביבת טסטים, והעברתן לסביבה מבצעית תוך שמירה על תקינות האינטגרציה והממשקים למערכות שכנות.

לחברת הנמל יש כבר כשש שנים חוזה לתחזוקה ושו”ש של מערכות מידע בסביבת יוניקס עם חברת וואן אשר בפעם האחרונה חודש ב- 1.1.2012. ההתקשרות בוצעה במתכונת של ספק יחיד עקב העובדה שספק זה הוא היחיד המכיר ויש לו ידע בלעדי במערכות.

גם במקרה זה הספק היחיד בו ניתן להיעזר בפועל לביצוע פרוייקט שדרוג תשתיות התוכנה בסביבה זו והתאמת האפליקציות הנמליות הוא חברת וואן. מתווספת העובדה שספק זה הוא הבלעדי בארץ גם במתן שירותי תמיכה לתשתית התוכנה Powerhouse בלבד הדרושה לביצוע הפרוייקט.

החלופה לכך משמעותה פיתוח והחלפת 4 מערכות מידע עיקריות וקריטיות הפועלות בחברת הנמל בעלויות של מיליוני שקלים תוך סיכונים וזעזועים לפעילות התפעולית בנמל.

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד