בקשה לפטור ממכרז: המשרד להגנת הסביבה/ארגון הבריאות העולמי WHO [חקר השפעת קרינה בלתי מייננת בתחום תדרי רשת החשמל]

הגוף המפרסם: המשרד להגנת הסביבה

שם הספק: ארגון הבריאות העולמי [World Health Organization, WHO] השייך לאו”ם

נושא ההתקשרות: התקשרות עם ארגון הבריאות העולמי [World Health Organization, WHO]: החל מ- 1998 המשרד מעביר מידי שנה לארגון הבריאות העולמי השתתפות של ישראל במאמץ המרוכז והיקר לחקר השפעת הקרינה הבלתי מייננת על רקמות ביולוגיות. בתמורה להשתתפות המשרד בפרוייקט, מתבצעים מחקרים בארץ במימון הארגון (כמו מחקר האיטרפון). הארגון מבצע מחקרים רבים ותוצאותיהם מתקבלות על בסיס עדכונים יומיים, החברות בארגון מאפשרת התייעצות עם כל העוסקים בעולם בתחום סיכוני קרינה בלתי מייננת וכו’.

המשרד להגנת הסביבה אחראי על מניעת חשיפת הציבור לקרינה בלתי מייננת ברמות מזיקות או בלתי סבירות. הפעלת חוק קרינה בלתי מייננת התשס”ו – 2006 מחייבת ידע מעודכן בתחום השפעת הקרינה הבלתי מייננת על הבריאות. לאור העובדה שאין ביכולת המשרד לנהל, לממן או לבצע מחקר בתחום זה ולאור החשיבות הציבורית של קבלת החלטות מתוך ידע עדכני הוחלט שהמשרד יסתמך על מחקרים שמתבצעים במימון ארגון הבריאות העולמי ובניהולו המדעי.

בשנת 2002 החל הארגון פרוייקט בינלאומי להערכת סיכוני קרינה בלתי מייננת בתחום התדרים של רשת החשמל. לצורך פרוייקט זה כל המדינות המעוניינות נדרשו להעלות את חלקן במימון.

התחלת ההתקשרות: 19 באוגוסט 2013; סיום ההתקשרות: 18 באוגוסט 2018

היקף כספי לחמש שנים: 352,000 ש”ח

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד