בקשה לפטור ממכרז בהתקשרות של משרד החינוך עם IBM: “המשרד החליט לבחור בחלופה של DR-as-a-Service לסביבת ה-MF מספק מוסמך”

הגוף המפרסם: משרד החינוך/ מינהל תקשוב ומערכות מידע

שם הספק: יבמ ישראל בע”מ

היקף ההתקשרות: 2,268,396  ש”ח

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2018; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2018

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: שלום סננס CTO של מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך כותב בבקשת הפטור כי היחידה — מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך — יצאה בפרוייקט להקמת אתר DR. במסגרת זו נבחנו מספר חלופות גם עבור סביבת IBM/MF.

המשרד החליט לבחור בחלופה של DR-as-a-Service לסביבת המיינפריים מספק מוסמך שיש לו ניסיון של מספר שנים ומספר לקוחות מרוצים בשרות זה.

הספק היחידי שנותן שרות כזה עם ניסיון על פני שנים ולפחות 3 לקוחות עם פיתרון דומה למשרד החינוך הוא חברת IBM.

היחידה מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך יצא בפרויקט להקמת אתר DR.

במסגרת זו נבחנו החלופות גם עבור סביבת IBM/MF. החלופות שנבחנו הן רכישת מחשב MF נוסף עם כל הציוד הנלווה והקמת כל התשתית הדרושה או רכישת DR-as-a-Service.

לאור הכוונה להוריד מערכות מסביבת ה-MF  לסביבה הפתוחה וירידה בהיקף הפעילות בסביבה זו, החלופה לרכישת מחשב וכל הציוד הנלווה מצריכה השקעה מידית גדולה וכ”א נלווה להקמת ותחזוקת סביבה זו הינה יקרה משמעותית מהחלופה השניה ואינה כדאית.

חברת יבמ היא הספק היחיד שמחזיק אתר DR תקנים גבוהים ומספק שירות של DR-as-a-Service לסביבת ה-MF   עם ציוד בבעלותו,  עם ניסיון של יותר משלוש שנים וניסיון במתן שירות זה לפחות לשלושה לקוחות עם  תצורת פתרון דומה לפיתרון המוצע במשרד החינוך.

לשם איתור השירות המתאים נערכה התייעצות עם משרדי ממשלה וגופים ציבוריים בארץ והתקבל מידע ממשרד התחבורה שרכש שירות  דומה לסביבת ה-MF  מחברת יבמ לאחר פרסום ספק יחיד ללא ערעור מצד ספקים אחרים.

פרוייקט זה הינו חלק מפרוייקט DR לכלל מערכות המחשוב של המשרד ויש חשיבות רבה ודחופה לביצוע  DR  גם לסביבה זו לאור העובדה שעל  מחשב ה- MF, שאין לו שרידות כיום, רצות מספר מערכות קריטיות  שחובה להקים להם חלופה למקרה אסון או תקלה משביתה והבטחת מתן שירות רציף למשרד החינוך.