בקשה לפטור ממכרז: “אנו מוּדָעים לזה שיש חברות נוספות שנותנות תמיכה בתחום זה, אך לאור זאת שמדובר בפרויקטים שהחלו יחד עם ספק זה, לא ניתן להחליף ספק בשלב זה”

הגוף המפרסם: משרד החינוך/ מינהל תקשוב ומערכות מידע

שם הספק: חברת Oracle ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: הרחבת התקשרות עם אורקל ישראל מערכות תוכנה בע”מ למתן שעות תמיכה ושירותי ייעוץ למסד הנתונים Oracle

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2018; סיום ההתקשרות: 30 ביוני 2018

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: שלום סננס CTO של מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך כותב בבקשת הפטור כי היחידה — מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך — רכשה שרתים ורישיונות לניהול מסדי נתונים של חברת Oracle. לאור הגידול בפעילות, כתוצאה מהתוכנית לירידה מ-MF  והעברת מערכות מרכזיות כגון מערכת תלמידים לסביבה הפתוחה, נדרש גידול משמעותי בשעות תמיכה של יועצים מומחים של חברת אורקל. חבילת ימי התמיכה הסתיימה ויש צורך בחבילת ימי תמיכה נוספים על מנת להשלים את הפרויקטים בתחום זה.

בסיס הנתונים של חברת Oracle, מותקן במשרד ומשמש תשתית לרוב היישומים בסביבה הפתוחה של המשרד, אינו ניתן להחלפה בצורה מיידית ללא ביצוע פרויקט הסבה ארוך ומורכב מאין כמוהו. בשנה האחרונה בוצעה הרחבה, כולל הכנסת שרת ייעודי של אורקל עם יכולות ביצועים גבוהות שאמור לתת מענה להעברת מערכת תלמידים לסביבה הפתוחה.

כחלק משירות האחריות והתמיכה של אורקל, ישנו בנק שעות ייעוץ הניתן ע”י מומחי חברת אורקל. לאור הפעילות הרבה בשנה האחרונה בתחום האורקל והכנסת הטכנולוגיה , נוצלו כל שעות התמיכה ודרושים ימי תמיכה נוספים להשלמת המשימות.

אנו מודעים לזה שיש חברות נוספות שנותנות תמיכה בתחום זה, אך לאור זאת שמדובר בפרוייקטים שהחלו יחד עם ספק זה, לא ניתן להחליף ספק בשלב זה.

החלפת ספק תגרום לאיבוד השקעה שבוצעה ועיכוב בהשלמת הפרויקטים בתחום תשתית האורקל ולכן אנו מבקשים לאשר הזמנת בנק שעות לתמיכה מחברת אורקל.