בקשה להארכה בשנה של ההתקשרות בפטור ממכרז עם Cellebrite הישראלית: “הנהלת רשות המסים מעוניינת לחדש רישיונות עבור מערכת לחקירת טלפונים ניידים עבור משרדי החקירות שלה”

הגוף המפרסם: משרד האוצר/רשות המיסים בישראל

תקנה: 3 (29)

שם הספק: סלברייט, Cellebrite Mobile Synchronization

מהות ההתקשרות: חידוש רישיונות עבור מערכת לחקירת טלפונים ניידים

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2018; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2018

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות:

1. טירי קיבש מנהל תחום בכיר מערכות מידע כותב בבקשת הפטור ממכרז כי “הנהלת רשות המיסים מעוניינת לחדש רישיונות עבור מערכת לחקירת טלפונים ניידים עבור משרדי החקירות שלה” וכי “למיטב ידיעתי לא קיימים בישראל גורמים נוספים אשר משווקים מוצרים לחקירת טלפונים ניידים של חברת סלברייט”.

2. באתר מינהל הרכש מופיעה בקשת ההתקשרות הקודמת של רשות המיסים לתקופה שמיום 1.7.2015 ועד ליום 31.3.2018. בבקשה – שהוגשה אז ע”י חטיבת החקירות – כתב אילון אבנרי ממונה חקירות בכיר עבירות מחשב בין היתר כי “בחטיבת החקירות ברשות המיסים בישראל מזה מספר שנים מבצעים בדיקות זיהוי פלילי לטלפוניה הנתפסת בזירות חיפוש. בשל חשיבות הנושא, החליט הסמנכ”ל לחקירות על הרחבת מערך בדיקות זיהוי פלילי לטלפוניה הנתפסת בזירות חיפוש לכלל יחידות החקירה של החטיבה. כדי להכשיר ולהטמיע את מכשירי הבדיקה החדשים שיירכשו, יש לקיים הכשרה בסיסית ומתקדמת של החוקרים הרלוונטיים. מדובר ברכישת 5 ערכות חקירה פורנזית לטלפוניה, הכשרה של עד 13 איש וחידוש רישיונות, עדכונים ותחזוקת הפיתוח עד מרץ 2018 של 9 המערכות (4 שברשות הרשות + 5 שיירכשו)”.

3. טירי קיבש מנהל תחום בכיר מערכות מידע ברשות המיסים חתום גם על הבקשה להתקשרות בפטור ממכרז לתקופה שמיום 1.9.2014 ועד ליום 31.8.2017.

4. כאן באתר פירסמתי ביום 25.6.2016 ידיעה שכותרתה: “בקשה לפטור ממכרז: משטרת ישראל/Cellebrite [החברה הישראלית שנטען כאילו היא שסייעה ל- FBI לפרוץ את ה- iPhone של הרוצח מסן ברנרדינו] וב- 1.9.2013 על התקשרות קודמת של המשטרה עם סלברייט.

5. ביום 21.2.2015 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “בקשה של משרד המשפטים לפטור ממכרז [עבור המחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש) והרשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו”ט)” שעסקה אף היא בהתקשרות של גוף אכיפת חוק בארץ על חברת סלברייט [הערה: כיום רמו”ט היא הרשות להגנת הפרטיות].

6. ביום 10.7.2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: האגודה לזכויות האזרח: “הפגיעה השיטתית והנמשכת בזכויות יסוד של נחקרים היא זו שיוצרת את האינטרס הציבורי לדון ולפסול את הפיקציה של חיפוש ‘בהסכמה’ בחומר מחשב”. בין היתר מתייחס המסמך למערכת של חברת סלברייט.