בעשר השנים האחרונות הייתה התקדמות בהשתלבות נשים בהיי-טק אולם הדרך עוד ארוכה

בלאס וגאס נבדה הסתיימה ביום שישי (13.1.2012) תערוכת 2012 International CES של התאחדות האלקטרוניקה הצרכנית [Consumer Electronics Association (CEA)]. לצד התערוכה התקיים גם כנס ואחד המושבים בו עסק בנושא “נשים בטכנולוגיה” והתקיים בחסות CNet.

הדוברות בפאנל זה, מנהלות בכירות בהיי-טק, אמרו כי בעשר השנים האחרונות הייתה התקדמות בהשתלבות נשים בהיי-טק אולם הדרך לשילוב מלא עוד ארוכה.

Marissa Mayer סגנית נשיא בחברת Google אמרה כי לא נעשה די כדי לשלב יותר נשים במגזר זה: “אנו משחקים במשחק המספרים … אני מודאגת מכך שהרבה פעמים הדיון מתמקד באיזה חלק מה’עוגה’ הוא נשים והאמת שאותו חלק אינו גדול דיו”.

לדבריה חלק מהבעייה הוא שארצות הברית אינה מייצרת מספיק מדעני מחשב ואנשים מומחים להתמודד עם הגדג’טים הנוכחיים ועם המישרות שיהיו בעתיד. “אנו זקוקים להרבה יותר אנשים ואם נגדיל את המספר אזי באופן טבעי מספרן של הנשים העובדות בתחום יגדל אף הוא”. היא גורסת כי יש לגרום לכך שבתי-הספר התיכוניים ימשכו יותר תלמידים ללמוד מדעי מחשב.

Padmasree Warrior המשמשת כ- CTO של חברת Cisco Systems אמרה כי בהחלט יש צורך בעוד נשים בתחום ההיי-טק אולם המצב כיום טוב יותר מאי-פעם בעבר. “אני חושבת שהם עשו כיברת דרך ארוכה. אני מרגישה די טוב לגבי מצבן של נשים בהיי-טק. אם בוחנים את שתי החברות הגדולות כיום – חברת IBM וחברת HP – יש להם נשים מנכ”ליות ויש הרבה נשים במגרז זה שהתקדמו היטב”.