בעקבות סידרת האיומים הטלפוניים על מרכזים קהילתיים יהודיים בארה”ב: ה- FCC יבצע בחינה של הכללים שלו כדי לאפשר לגורמי אכיפת החוק זיהוי מבצעי שיחות טלפון מאיימות [threatening callers].

14:41 23.06.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

בעקבות סידרת האיומים הטלפוניים על מרכזים קהילתיים יהודיים ב- 13 מדינות בארצות הברית, ה- U.S. Federal Communications Commission, FCC הודיע בחמישי [1.6.2017] כי יבצע החודש בחינה של הכללים שלו כדי לאפשר לגורמי אכיפת החוק לזהות את מבצעיהם של שיחות טלפון מאיימות [threatening callers].

בחודש מארס האחרון העניק ה- FCC למרכזים קהילתיים יהודיים ולספקי טלקום המשרתים אותם ויתור זמני המאפשר לנסות לאתר את מבצעי השיחות המאיימות אשר היסוו את מספרי הטלפון מהם הם מתקשרים.

Ajit Pai יו”ר ה- FCC כתב בבלוג כי הפרשה העלתה את השאלה האם הארגון צריך להפוך לקבועים את השינוי הזה לחוקים הרגילים שלו.

ה- FCC יבדוק הצעה לפיה גופים מאויימים ורשויות אכיפת החוק יקבלו גישה מהירה למידע אשר עשוי לסייע ללכוד את מבצעי שיחות האיום.

ה- FCC מעניק אישור זמני כזה רק לעתים רחוקות. הפעם האחרונה הייתה ב- 2016 בעקבות גל שיחות מאיימות על Middletown School District בניו יורק.

יצויין כי עפ”י החשד בוצעו חלק מהשיחות (לפחות 245 שיחות) ע”י האקר מאשקלון, בעל אזרחות כפולה, אמריקנית-ישראלית ששמו פורסם בכלי התקשורת שם אך נאסר לפרסום בישראל. מדובר בתקופה של 4.1.2017 ועד 7.3.2017.