בעקבות סופת ההוריקן הארווי בטקסס: בעיות טלקום/אינטרנט

סופת ההוריקן הארווי הפוקדת את המדינות טקסס ולואיזיאנה גורמת גם לבעיות בתקשורת הסלולרית ובאינטרנט במיוחד בטקסס.

ביום שני 28 באוגוסט 2017 דווח כי ל- 148,565 תושבים בטקסס אין יכולת להשתמש בשירותי הטלקום שלהם לרבות אלה המקבלים את השירותים ממערכות כבלים או מספקי שירותים נייחים.

לדברי ה- Federal Communications Commission , FCC, העיר Rockport בטקסס, שנפגעה הכי קשה בסופה, גם ספגה את מירב הקשיים לגבי תקשורת סלולרית. כ- 95% מאתרי הסלולר בעיר ובסביבתה אינם פועלים.

מתוך 7,804 אתרי סלולר באיזור, ארבעה אחוזים (או 320) מושבתים במיוחד באיזורים שנפגעו הכי הרבה בסופה הנוכחית [Aransas County/Refugio County/Calhoun County/San Patricio County]. באיזורים אלה הוטלה חובת פינוי על התושבים. תשע תחנות רדיו הושבתו אף הן.

במדינת לואיזיאנה הסמוכה, שאף היא נפגעה בסופה, לא הייתה פגיעה בשירות הסלולר.

חברת AT&T, שהודיעה לפני הסופה כי נערכה לה בהתאם, הודיעה כי תחלק חינם כרטיסי חיוג לתושבים באיזורים שנפגעו וכי בימים הקרובים תמשיך לבצע בקרת נזקים בעקבות הסופה.

העיתון Wall Street Journal דיווח כי חברת התקשורת Verizon Communications שלחה צוותים נוספים לתגבר את עובדיה באיזור. החברה הודיעה כי תספק עד 8.9.2017 שירות חינמי למנוייה החודשיים.

חברת התקשורת Sprint הודיעה על פגיעה לא גדולה במספר אתרי סלולר שלה באיזור בשל הפסקות בזרם החשמל אולם לדבריה השירות באופן כללי נמשך כסדרו. החברה תספק שירות חינמי בלתי מוגבל עד 1.9.2017.

חברת T-Mobile  אמרה כי סגירתם של כבישים רבים מונעת מצוותי החברה להגיע ולתקן תקלות בכ- 50 מתקני סלולר שנפגעו.

כמו במקרים קודמים, חברות הסלולר המליצו לתושבים לשלוח מסרוני טקסט במקום לקיים שיחות טלפון וזאת במטרה להפחית עומסים וגודש על רשתות הסלולר.

טלפונים נייחים הפועלים בתשתית נחושת עובדים גם בתקופה כזו אולם טלפונים נייחים המסתמכים על טכנולוגיית IP אינם יכולים לפעול.

בתוך כך, משמר החופים האמריקני הודיע במוצאי שבת כי על תושבים שנתקעו בביתם וזקוקים לחילוץ להתקשר ישירות אל ה- Houston Command Center שלהם  במקום לפרסם קריאות לעזרה ברשתות החברתיות.

בעקבות הסופה, חברת Facebook הפעילה את שירות בדיקת הבטיחות שלה, ה- Safety Check-In.

הערת עורך Read IT Now: ביום שישי (25.8.2017) פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה: “בעוד טקסס נערכת להוריקן הארווי בסופ”ש זה, מתפרסם מחקר חדש של The Weather Company, an IBM Business  ושל Zpryme: חברות תשתיות [Utility] בארה”ב עדיין אינן חשות ערוכות להפסקות הנובעות ממזג אוויר קיצוני; גישה תגובתית (ולא יוזמת) לחיזוי הפסקות שירות גורמת לאובדן זמן ומשאבים; הפסקות חשמל הנובעות ממזג האוויר עולות לכלכלה האמריקנית כ- 33 מיליארד דולר מידי שנה; לאירוע קיצון פוטנציאל להשפיע על חיי היום-יום של מיליוני אנשים”.