בכנס אבטחת המידע השנתי RSA Conference 2015 USA נערך פאנל שכותרתו “שבירת פיירוול הזכוכית: התפקיד המשתנה של נשים בתעשיית אבטחת המידע”

במסגרת כנס אבטחת המידע השנתי RSA Conference 2015 USA שהתקיים בסן פרנסיסקו (20-24 באפריל 2015) נערך ב- 20.4 פאנל שכותרתו “שבירת פיירוול הזכוכית: התפקיד המשתנה של נשים בתעשיית אבטחת המידע”.

בין המשתתפות בפאנל זה הייתה מלינדה רוג’רס מנהלת האבטחה הראשית של משרד המשפטים האמריקני.

פאנל זה נערך בעקבות הדיווחים ההולכים ומתרבים של היעדר גיוון מגדרי תהומי בכמה מהחברות הגדולות ביותר בעמק הסיליקון.

The 2015 Global Information Security Workforce Study, סקר חדש של ISC2 מצביע על כך שנשים מהוות רק 10% בתעשיית האבטחה. לפי ה- Harvard Business Review, נשים מהוות כיום פחות מ- 11% מכלל המישרות בתחום אבטחת המידע.

העיתונאית Fahmida Rashid שהנחתה את הפאנל ציינה כי יש כיום 900,00 מישרות פנויות בתעשיית אבטחת המידע האמריקנית ולפיכך חיוני להוסיף עוד נשים לעובדי תחום זה.

עם זאת יותר ממחצית מהן מעריכות שיעזבו את התחום בשל סביבת עבודה עויינת. חוקרים בפרוייקט The Athena Factor מצאו של- 84% מהנשים בתפקידים הטכניים אין מנטורים מתאימים או היזון חוזר.

ה- National Science Foundation מצביע על כך ש- 46% מאמינות שהטייה מגדרית [gender bias] משפיעה על הערכות ביצועים הניתנות בידי מנהליהן של אותם עובדות נשים.

בקרב המשתתפות בפאנל הייתה הסכמה שהתעשייה לא רק צריכה לעודד נשים לקדם קריירה בתחום אבטחת המידע אלא גם לסייע כמנטורים לנשים במהלך הדרך.

ב- 21 פירסמה חברת Cisco Systems בבלוג שלה פוסט של Monique Morrow בנושא זה [כותרת הפוסט: “Should women consider a career in cybersecurity? Absolutely”].