בית-המשפט אישר בקשת הסתלקות מוסכמת בתביעה ייצוגית נגד DBS

15:35 16.03.2018

קטגוריות: משפט

תגים: , ,

בית-המשפט המחוזי בתל אביב אישר מוקדם יותר החודש בקשת הסתלקות מוסכמת בתביעה ובבקשה לאשרה כתובענה ייצוגית נגד חברת השידורים בלוויין DBS. מדובר בתביעה של ענבר מסינג נגד די. בי. אס שירותי לוויין (1998) בע”מ, ת”צ 13856-08-17 בית-המשפט המחוזי בתל אביב.

בפסק הדין שניתן ב- 5 בפברואר 2018 כותבת בין היתר כבוד השופטת רחל ברקאי:

■ “המבקשת הגישה תובענה ייצוגית ובקשה לאישורה נגד המשיבה, הידועה יותר בשם חברת ‘יס’, המעניקה שירותי טלביזיה בלוויין. עניינה של התובענה הייצוגית הוא בטענת המבקשת כי המשיבה הטעתה את ציבור לקוחותיה בפרסומת שפירסמה לציבור לקוחותיה במהלך החודשים יולי ואוגוסט 2017, לפיה כל מי שיצטרף לשירותי VOD בתשלום במהלך חודשי הקיץ במסגרת ‘הטבת קיץ לילדים’, יוכל לצפות בכל תכני הילדים הנמצאים בספריית ה- VOD בחינם, ואולם בפועל המשיבה ביקשה תשלום עבור תכנים שונים שהוצגו כ’חינמיים’.

■ השופטת מציינת כי חברת YES לא הגישה כתב הגנה אך הבהירה כי “… שידור הפרסומת למבצע היה במשך 34 ימים בקיץ בלבד. הפרסומת תחמה את מספר התכנים שייכללו במבצע באופן שעולה ממנו בבירור שלא מדובר בכל תכני הילדים הכלולים בספריית ה- VOD … לאחר הגשת בקשת האישור תיקנה המשיבה דרכיה”.

■ “… בין הצדדים התנהלו מגעים, מבלי שמי מהם מודה בטענות משנהו, שבסופם הגיעו הצדדים להסכמות”. במסגרת ההסכמות הללו הוחלט שיס תעניק שני סרטים ללא עלות ללקוחות שהיו מנויים לשירותיה והצטרפו במהלך הקיץ לשירות ה- VOD.

■ לדברי השופטת, “בנסיבות דנן, סבורה אנוכי שהמבקשת, בתביעתה הנדונה, הניחה תשתית לקיומה של עילת תביעה לכאורה. כמו כן, התיקון המיידי שנעשה ע”י המשיבה, יש בו כדי ללמד כי התובענה הייצוגית ולצידה בקשת האישור, הביאו תועלת לחברי הקבוצה על דרך של הסרת הפרסומת השגוייה, והוספת תכנים שבתחילה הוצעו בתשלום, כשירות בחינם. עוד יש להתחשב בשיח בין הצדדים שהגיעו להסכמות עוד בטרם שהוגש כתב הגנה בהליך וממילא מבלי שהתקיים דיון בבקשה לגופה.

■ “בהינתן האמור, הגעתי לכלל מסקנה כי מדובר בתובענה המצדיקה גמול ראוי. משכך אני מאשרת את הגמול המבוקש ופוסקת למבקשת גמול בסך של 2,000 ₪ ושכר טירחה  לבא כוחה בסך של 13,000 ₪”.

* הערת עורך Read IT Now: ב- 16 בספטמבר 2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה על הגשת התביעה ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית, שכותרתה “הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד די. בי. אס. שירותי לוויין בע”מ בשם כל לקוחות הנתבעת אשר הוטעו לחשוב מהפרסומת קיץ חינם לילדים ב- – yesVOD  שהצטרפות בתשלום לשירותי VOD תזכה אותם בצפייה בחינם בכל התכנים לילדים”.