בית-הדין הארצי לעבודה דחה ביומיים (ליום ג’) הדיון בבקשת רשות ערעור על החלטה של ערכאה נמוכה יותר לגבי עובדי בזק

בית-הדין הארצי לעבודה בירושלים דחה ביומיים (מיום ראשון 19.11 ליום שלישי 21.11) את הדיון בבקשת רשות ערעור (בר”ע 15004-11-17) על החלטה של ערכאה נמוכה יותר לגבי עובדי בזק.

את בקשת רשות הערעור הגישו הסתדרות העובדים הכללית החדשה והנציגות המשותפת של העובדים בבזק ב- 14 בנובמבר 2017. המשיבים לבקשה הם בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ ומדינת ישראל.

מותב בית-הדין הארצי לעבודה [בהרכב הנשיא כבוד השופט יגאל פליטמן, כבוד השופטות לאה גליקסמן וסיגל דוידוב-מוטולה, נציג ציבור (עובדים) שי צפריר ונציג ציבור (מעסיקים) עצמון ליפשיץ] החליט ב- 14 בנובמבר 2017 על קיומו של דיון “בשאלת עילת השביתה ומידתיות אמצעי השביתה”.

בדיון ישתתפו גם נציגי החברות סלקום ישראל ופרטנר תקשורת להצגת עמדותיהן רק בהקשר זה ו”ככל שהדברים נוגעים אליהן”.

הדיונים בערכאה הנמוכה יותר

בקשת רשות הערעור לבית-הדין הארצי לעבודה נוגעת להחלטה של בית-הדין האיזורי לעבודה בתל אביב [בהרכב שכלל את כבוד השופטת חופית גרשון-יזרעאלי והשופטים שוש ברוך ושלמה כסיף] בתיק ס”ק (סכסוך קיבוצי) 50466-10-17 בבקשה של חברת בזק נגד העובדים.

*** ב- 26 באוקטובר 2017 הודיעה בזק לרשות לניירות ערך ולבורסה לניירות ערך כי “בהמשך לדיווח המיידי של החברה מיום 22.10.2017  בעניין יישום תיק שירות תשתיות פיזיות באמצעות קבלן ומכתב יו”ר הסתדרות עובדי המדינה ומחזיק תיק בזק בהסתדרות החדשה בעניין ‘הפעלת סכסוך עבודה בגין הכנסת עובדים שאינם עובדי בזק לעבודת ליבה’, ניתן בזאת דיווח מיידי כי ביום 25.10.2017  בשעות אחר הצהריים הודיע יו”ר ארגון העובדים של החברה לחברה על הפסקת ביצוע עבודות פיתוח בתשתיות החברה, בין עבור החברה ובין עבור ספקיות תקשורת אחרות. החברה פנתה הבוקר לבית הדין לעבודה, להוצאת צו שיורה לעובדים להימנע מהפסקת העבודות כאמור ולחזור מיידית לעבודה תקינה ומלאה”.

*** ב- 5 בנובמבר 2017 הודיעה בזק לרשות לניירות ערך ולבורסה לניירות ערך כי “בהמשך לדיווחים המיידיים של החברה מיום 26.10.2017 ומיום 2.11.2017 בעניין הודעת יו”ר ארגון העובדים של החברה לחברה על הפסקת ביצוע עבודות פיתוח בתשתיות החברה, פניית החברה לבית הדין לעבודה להוצאת צו שיורה לעובדים להימנע מהפסקת העבודות כאמור, והחלטת בית הדין האזורי לעבודה מיום 1.11.2017 ניתן בזאת דיווח משלים נוסף, כי בדיון שהתקיים ביום 2.11.2017 בבית הדין קבע בית הדין, כי לעובדים יש זכות למחות על הפגיעה הישירה שהם צופים בתנאי עבודתם, אך יחד עם זאת, הם זכאים לנקוט באמצעים ארגוניים קצרים ומוגבלים בלבד. משכך, התיר בית הדין לעובדים לנקוט בצעדים ארגוניים מידתיים במשך יומיים בלבד (בימים 5-6.11.2017) כאשר במסגרת הצעדים, יהיו רשאים העובדים שלא לשתף פעולה עם קבלנים חיצוניים בעבודת תשתית הנוגעות לסכסוך אך הם יהיו מנועים מלנקוט צעדים יזומים לסיכול או לשיבוש ביצוע עבודות על ידי צד שלישי”.