ביקור גומלין של נתניהו בהודו: ישראל תעניק מתנה להודו מכשור התפלת מים זהה לזה ששני ראשי הממשלה צפו בהדגמה שלו במהלך ביקור מודי בארץ

13:30 24.11.2017

קטגוריות: הודו (BRIC) מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

במהלך ביקור גומלין של ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו בהודו בינואר 2018 צפוייה ישראל להעניק מתנה להודו מכשור התפלת מים זהה לזה ששני ראשי הממשלה צפו בהדגמה שלו במהלך ביקורו של Narendra Damodardas Modi בארץ. כך עולה מבקשה להתקשרות בפטור ממכרז שהגיש משרד החוץ.

מדובר בהתקשרות בפטור ממכרז עם חברת ג.א.ל טכנולוגיות מים בע”מ: “וועדת המכרזים מאשרת את בקשת אגף אסיה לערוך התקשות עם ג.א.ל. טכנולוגיות מים בע”מ לצורך אספקת מכונה ניידת לטיהור מים המיועדת להודו. המתקן בעל יכולת ייחודית לטיהור מים היות ומותקן על גבי רכב בעל עבירות גבוהה, שמגיע לאיזורים מרוחקים ומנותקים ומותאם לאספקת כמות גדולה של מים מטוהרים בצורה אוטונומית”.

בבקשת הפטור כותב מיכאל רונן מחטיבת הודו ודרום מזרח אסיה בין היתר כי  מדובר במכשיר נייד להתפלה וטיהור מים מתוצרת החברה אשר נבחר ביולי 2017 להפגין יכולותיו במהלך ביקור ראש ממשלת הודו בישראל.

“הבחירה במכשיר זה נעשתה לאחר בדיקה מקיפה ולאחר שהחברה התחייבה לבצע את ההדגמה בכל מקום ובכל זמן בו תידרש (חברות אחרות אליהן פנינו לא היו יכולות לעמוד בדרישה זו שנבעה מאילוצי תוכנית הביקור). בעקבות החשיפה העצומה במהלך הביקור, אשר הדגישה את הנכסיות הישראלית להודו בתחומי החדשנות והמים – שני תחומים  מרכזיים אשר יאפיינו את ביקור הגומלין של ראש הממשלה בהודו – הוחלט לרכוש את המכשיר ולהעניק אותו לגורם רלבנטי בהודו מתוך כוונה להעצים את האימפקט הציבורי, מדיני והכלכלי של הביקור. מכאן נגזרת הרלבנטיות הבלעדית של מכשיר ייחודי זה אשר לחברת GALMOBILE יש עליו פטנט.

“אנו מקווים שחברות ישראליות נוספות שעוסקות בתחום התפלה וטיהור מים יצטרפו לביקור ראש הממשלה במסגרת משלחת אנשי עסקים. יש חברות ישראליות אחרות שכבר פועלות בהודו אך בשוק עצום זה ודאי יש מקום לכניסת חברות נוספות”.