ביהמ”ש הציע לחב’ פלאפון לשקול האם היא עומדת על עתירתה נגד משרד התקשורת בנושא עיצום כספי שהוטל עליה

בית-המשפט המחוזי בתל אביב הציע לב”כ פלאפון תקשורת לשקול האם החברה עומדת על עתירתה נגד משרד התקשורת בנושא עיצום כספי שהוטל עליה.

לפי מסמכי בית-המשפט, “העותרת פלאפון תקשורת בע”מ, הגישה עתירה נגד מדינת ישראל – משרד התקשורת בגין עיצום שהוטל על העותרת מכוח חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982, וזאת בשל הפרה נטענת של סעיף 58.6(א) לרישיון שניתן לרישיון שניתן לפלאפון. לפלאפון, האוסר על תשלום בגין שירות, ללא תיעוד בדבר הסכמה מפורשת מצד המנוי לקבלת השירות”.

על דבר הגשת העתירה המינהלית נגד העיצום (בסכום של 1,165,410 ₪) דיווחתי כאן באתר ב- 28-29 בינואר 2018.

משרד התקשורת פירסם הודעות על דבר העיצום הכספי – כאן ו- כאן. בין היתר נאמר בהודעות משרד התקשורת כי “מבירור שערך המשרד בעקבות פניות מנויים ומפרסומים בתקשורת,  עלה כי חברת פלאפון נקטה בפרקטיקה חדשה שלפיה מנוי שהגיע לתקרת חבילת הגלישה שלו קיבל באופן אוטומטי ומבלי שביקש זאת במפורש נפח גלישה של עוד 1GB  בתשלום נוסף של 5.9 ₪. הגדלת הנפח ב-5.9 ₪ יכולה הייתה לחזור על עצמה עד 5 פעמים בתקופת החשבון (תשלום חודשי נוסף של עד 29.5 ₪). פרקטיקה זו איפשרה לפלאפון לגבות ממנוייה סכומי כסף משמעותיים מעבר לחבילה המקורית שאותה ביקשו ורכשו המנויים בעת שהתקשרו עם החברה. המשרד פתח בהליך פיקוח ובסופו קבע כי הפרקטיקה שבה נקטה פלאפון היא בניגוד להוראות הרישיון שאוסרות אספקת שירות בלא קבלת בקשה מפורשת של המנוי”.

היום (5 ביוני 2018) התקיים דיון בעתירה המינהלית בפני כבוד השופטת יהודית שטופמן. כבר בתחילת הדיון אמרה השופטת כי השאלה המשפטית במקרה זה היא מאוד מצומצמת והיא מתמקדת בנושא האם הייתה או לא הייתה הפרה של הסעיף הספציפי.

לאחר ששמעה את ב”כ שני הצדדים הציעה כאמור השופטת לב”כ חברת פלאפון  לשקול את המשך ההליך של העתירה. סוכם כי עד ה- 20 ביוני יודיעו ב”כ חברת פלאפון האם הם רוצים בהמשך ההליך או מושכים חזרה את העת”מ.