ביהמ”ש אישר עיכוב הליכים ל- 3 חודשים בתביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חלל תקשורת, יורוקום אחזקות, שאול ואור אלוביץ’ ואחרים; במחצית השנייה של אוגוסט יוחלט לגבי המשך ההליכים

21:38 28.05.2018

קטגוריות: משפט

תגים: ,

“עיכוב ההליכים בשלב זה עד ליום 20.8.2018, כמבוקש ע”י ב”כ רשות ניירות ערך, מאזן כראוי בין האינטרס שלא לפגוע בניהול המשך החקירה הפלילית מחד לבין האינטרנט של המשיבים … שלא לעכב את ההליך. מדובר בעיכוב הליכים לתקופה מוגבלת ומידתית, בסופה יידרש בית-המשפט לשוב ולבחון את סוגיית המשך ניהול ההליך.

“אני נעתר לבקשה לעיכוב. ההליכים יעוכבו עד ליום 20.8.2018. ב”כ רשות ניירות ערך יעדכן את בית-המשפט בדבר התקדמות הליכי החקירה/העמדה לדין הרלבנטיים להליך דנן לא יאוחר ממועד זה”.

כך קבע כבוד השופט חאלד כבוב סגן נשיא בית-המשפט המחוזי בתל אביב בתביעה (ובבקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית שהוגשה ע”י מרדכי תורג’מן נגד חברת חלל תקשורת, יורוקום אחזקות ושורה של נתבעים נוספים ובהם שאול ואור אלוביץ’, סטלה הנדלר, עמיקם שורר ולינור יוכלמן מחברת בזק.

השופט כבוב כתב בפתח החלטתו מ- 14.5.2018 כי מדובר בבקשה של יורוקום אחזקות (1979), שאול ואור אלוביץ ושניים נוספים, “… לעכב את ההליכים בתיק ובין היתר להורות כי אין מקום בשלב זה להגיש תגובה לבקשה לאישור ולבקשות וטענות מקדמיות, זאת נוכח הצורך למצות את ההליכים הקשורים בחקירת רשות ניירות ערך.

“הבקשה לאישור תביעה ייצוגית דנן עוסקת בטענה לקיומו של פרט מטעה בדיווח של חברת חלל תקשורת בע”מ בקשר עם התקשרות משנת 2017 לעדכון התקשרות קודמת, משנת 2013, של חלל על חברת די.בי.אס שירותי לוויין (1998) בע”מ [יס], שהינה בשליטת בזק. נטען שם כי ביום 11.7.2017 נודע לציבור המשקיעים של חלל כי רשות ניירות ערך הרחיבה את חקירתה ביחס לחברות בקבוצת בזק וכי היא חוקרת עתה גם פגמים שנפלו בעיסקת יס-חלל משנת 2017, כאשר במסגרת הרחבת החקירה נודעו פרטים שונים אודות התנהלות נושאי מישרה אשר הוסתרו מציבור המשקיעים ולא גולו ע”י החברה כמתחייב מכוח חוק ניירות ערך, תשכ”ח – 1968. נטען כי מדובר בפרטים מטעים אף בדו”ח מיידי של החברה.

“בעקבות המידע שנודע לציבור המשקיעים ירד שער מניית חלל במהלך הימים שלאחר גילויו”.

השופט כבוב מציין בהחלטתו כי “רשות ניירות ערך פתחה בחקירה פלילית כנגד חלק מהמשיבים בבקשה לאישור, אולם נכון למועד כתיבית החלטה זו אין ודאות אם יוגש כתב אישום בגין פרשה זו, כנגד מי יוגש ובאילו עילות”.

ב”כ רשות ניירות ערך היפנה את בית-המשפט לתביעה ייצוגית אחרת המתנהלת כנגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בה הוגשה עמדת היועץ המשפטי לממשלה לגבי עיכוב בשל החקירה. הוא ביקש מבית-המשפט עיכוב של ארבעה חודשים נוספים.