בוטלה עתירה לבג”ץ שהוגשה נגד שר ומנכ”ל משרד התקשורת

15:10 25.08.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

חברת טלטאץ’ תקשורת בע”מ שהגישה בחודש יוני השנה עתירה לבית-המשפט העליון בשבתו כבית-משפט גבוה לצדק נגד שר התקשורת ומנכ”ל משרד התקשורת משכה את העתירה [בג”ץ  5262/17, עתירה למתן צו על תנאי וצו ביניים] וזו בוטלה.

בהחלטה מ- 9 באוגוסט 2017 כותב כבוד השופט חנן מלצר [שישב בהרכב עם כבוד השופט ניל הנדל וכבוד השופט יצחק עמית] כי “בעקבות הערות בית-המשפט – בא-כוח העותר הודיע, לאחר שנועץ במרשתו, כי העותרת מבקשת לחזור בה מן העתירה, תוך שמירת זכותה להגיש, במידת הצורך, עתירה חדשה ועדכנית לאחר השימוע שיתקיים בחלק מנושא העתירה, וזאת אגב שמירת טענותיה. בעקבות ההודעה הנ”ל – העתירה נמחקת תוך שמירת זכויות וטענות של כל הצדדים. בנסיבות אין צו להוצאות”.

עניינה של העתירה הוא החלטת משרד התקשורת מיום 11 בינואר 2017 לתקן את רישיונות הרט”ן והרישיונות האחודים. זאת, בנוגע למתכונת הזמנת שירותים מספק תוכן חיצוני המחויבים בחשבון הטלפון הסלולרי של המנוי. הדבר נובע מתלונות של מנויים שהתקבלו במשרד התקשורת בשל תשלום בגין שירותי תוכן שלא הוזמנו על-ידם אי-פעם או הוזמנו ללא ידיעת המנוי המשלם  (למשל, על ידי ילדיו הקטינים).

יצויין כי מועד יישום התיקון מושא העתירה נדחה ליום 10 בנובמבר 2017, בהמשך לשימוע המשלים של משרד התקשורת.

הערות בית-המשפט התייחסו הן לעניין השיהוי של העותרים בהגשת העתירה נגד המשרד. בנוסף העיר בג”ץ כי לאור השינוי, קיימת אפשרות שאם הוא לא ישתכנע מהטיעונים – העתירה תידחה. לפיכך המליצו השופטים לעותרת על מחיקת העתירה תוך שמירת זכויות וטענות הצדדים.