בבוקר יום ראשון (1.4.2018) פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ידיעה ‘בלעדית’; אותו מידע כבר פורסם ב- Read IT Now ביום חמישי שקדם לו

בבוקר יום ראשון לפני שלושה שבועות, אחד באפריל 2018, פירסם אבי וייס עורך האתר  ‘טלקום ניוז’ ידיעה ‘בלעדית’. חלקו השני של אייטם זה מופיע תחת הכותרת אז מי יהיה הנציג השני של שר התקשורת באותה מועצת הכבלים והלוויין שלא מפורקת?”.

■ באותו אייטם אבי וייס מפנה לאייטם קודם שלו מ- 31 בינואר 2018 שם כתב כי בכוונת מימון שמילה המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת למנות את אשר ביטון, מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום במינהל ההנדסה במשרד התקשורת, כנציג השני של המשרד המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין, אחרי נתי שוברט. אכן, אבי וייס היה הראשון לכתוב בתחילת השנה על האפשרות הזאת.

■ באייטם מ- 1.4.2018 כותב בין היתר אבי וייס כי “… מזכיר הממשלה פירסם כאן  שאכן שזו הצעת שר התקשורת, והממשלה תאשר זאת היום או בשבוע הבא. כלומר, הממשלה תאשר את מינויו של אשר ביטון כחבר מועצה”.

מה שאבי וייס לא כותב בידיעה הבלעדית שלו הוא שהדברים פורסמו כאן ב- Read IT Now שלושה ימים קודם לכן: ביום חמישי, 29.3.2018 בשעה 16:10 פירסמתי את עיקר הדברים בחלון המבזקים של אתר זה. באותו הערב, בשעה 20:24, פירסמתי ידיעה מורחבת בנושא, שתוכנה מובא כאן בהמשך.

■ ועכשיו, כשאתם יודעים מי פירסם ידיעה ‘בלעדית’, כביכול, על הנושא ומי פירסם את הדברים באמת ראשון, אני מפנה את תשומת ליבכם לדברים הבאים:

(1) אבי וייס מתהדר באתר שלו כי טלקום ניוז’ הוא “המקום להתעדכן ולהיות מצויד בידע, שלא תמצאו בשום מקום אחר” [ההדגשה – במקור].

(2) ב- 25.3.2018 כתב אבי וייס עורך “טלקום ניוז” בין היתר תגובית (טוקבק) באתר שלו: “ככה התעשייה הזו עובדת, עם אפס פרגון (שלא לדבר ולספור כמה ידיעות “גונבים” ממני בלי לתת קרדיט … אני, לעומת זאת, מאוד מקפיד על קרדיט אם אני משתמש במידע בלעדי שפורסם במקום אחר)”.

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

הידיעה המקורית שלי שפורסמה כאן באתר ביום חמישי, 29.3.2018 בשעה 20:24 [כולל הערות שלי – שהופיעו בידיעה המקורית]:

היום בשעה 16:10 פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה כי “שר התקשורת איוב קרא מציע רשמית למנות את אשר ביטון  כחבר במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין, כ’נציג הממשלה שהוא עובד מדינה’; ביטון משמש מאז 9/2017 כמנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום במשרד התקשורת; היועצת המשפטית של המשרד עו”ד דנה נויפלד בחוו”ד: אין מניעה למינוי”.

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הפיץ אתמול (28.3.2018) לכל חברי הממשלה את ההצעה של שר התקשורת. ברוורמן כותב במכתבו: “מצורפת הצעה בנושא שבנדון אשר שר התקשורת מבקש להביאה להחלטת הממשלה. הצעת ההחלטה מועבר בהתאם לסעיף

19(ב) בתקנון לעבודת הממשלה והיא תקבל תוקף של החלטת ממשלה בתוך שבוע בהתאם להוראות סעיף זה”.

בדברי ההסבר נאמר בין היתר כי “ביום 31 בינואר אישרה הוועדה לבדיקת מינויים את מינויו של מר ביטון בהתאם לסמכותה לפי סעיף 60א לחוק החברות הממשלתיות, התשל”ה – 1975”.

כאמור, בחוות דעת מיום 15.3.2018 היועצת המשפטית של משרד התקשורת עו”ד דנה נויפלד קבעה כי לאחר הבדיקה שביצעה אין מניעה למינויו של אשר ביטון לתפקיד.

הערות עורך Read IT Now:

+ ב- 26.9.2017 הופצה הודעת דובר מטעם משרד התקשורת לגבי בחירתו של אשר ביטון לתפקיד מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום.

+ זה המינוי השני שמבצע השר איוב קרא לגבי חברים במועצה, כפי שדיווחתי – לראשונה – כאן וכאן [לגבי נתן שוברט המשמש כיום כסגן מנהל מינהל הנדסה (ספקטרום) במשרד התקשורת].

*** ידיעות נוספות לגבי אבי וייס וטלקום ניוז פורסמו ועוד יפורסמו כאן באתר. ניתן לחפש “אבי וייס” או “טלקום ניוז” (עם מרכאות) כדי לקרוא דברים שפירסמתי בעבר עליו כאן באתר שלי.