באישור החשכ”ל: התקשרות המשך בפטור ממכרז של משרד התשתיות [קבלת שירותי ייעוץ בנושא בחינת אפשרויות להטמנת תחנת כוח גרעינית בקרקע]

הגוף המפרסם: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים

שם הספק: חברת א. רוזן הנדסה

מהות ההתקשרות: קבלת שירותי ייעוץ בנושא בחינת אפשרויות להטמנת תחנת כוח גרעינית (תג”ר) קטנה בתת הקרקע בישראל.

ההתקשרות: לתקופה של 15 חודשים מיום חתימת המשרד על ההסכם.

החלטה: אושר ע”י החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג’ו בהמלצת וועדת הפטור ממכרז הממשלתית

הערות: וועדת הפטור ממכרז הממשלתית כותבת בנימוקיה של משרד התשתיות מבקש להתקשר בהתקשרות המשך עם הספק לשם קבלת שירותי ייעוץ בנושא בחינת אפשרויות להטמנת תחנת כוח גרעינית (תג”ר) קטנה בתת הקרקע בישראל.

“מדובר בפרוייקט המהווה שלב ב’ והמשך ישיר של העבודה הקודמת שביצעה חברת הייעוץ, במסגרת התקשרות קודמת איתה בנושא הטמנת תג”ר גדולה בתת הקרקע בישראל ושהסתיימה ביום 30.11.2015. זו ההתקשרות האחרונה הצפוייה עם החברה בנושאים אלו”.

“מעבר לכך, נוכח רגישות הנושא, על היועצים להיות בעלי סיווג ביטחוני מתאים, הקיים כבר לשני היועצים הנ”ל, וכי עריכת סיווג ביטחוני לכל גורם אחר צפוייה להימשך תקופת זמן ארוכה של קרוב לשנה”.

“(…) לאור הניסיון שצברו המומחים בביצוע החלק הראשון של הפרוייקט, המומחיות הייחודית של חברת הייעוץ בתחום הספציפי אותו מעוניין המשרד לבחון, ולאור המורכבות בהשגת סיווג ביטחוני, ממליצים לאשר את ההתקשרות”.

הערת עורך Read IT Now: ב- 30 בינואר 2011 פירסמתי באתר אחר שלי (שאינו קיים עוד) את הידיעה הבאה:

משרד התשתיות הלאומיות: סקר קדם היתכנות להקמת תחנה גרעינית בישראל

וועדת הפטור המשרדית במשרד התשתיות הלאומיות אישרה לאחרונה שלושה פטורים להתקשרות עם שלושה גורמים בארץ (כקבלני-משנה המוגדרים כספק יחיד) בהקשר של בדיקות היתכנות בדבר הקמה אפשרית של תחנת כוח גרעינית (תג”ר) בישראל.

המדען הראשי של המשרד יצא בפרוייקט של סקר קדם היתכנות להקמת תחנה גרעינית בישראל ולשם כך נדרשת בדיקת קדם היתכנות.

לדברי המשרד, מטרת הפרוייקט היא בדיקת קדם היתכנות  לפירוט המשאבים הדרושים להקמת תחנה גרעינית ופרישת מכלול הנימוקים בעד ההקמה ונגדה.

הבנה טובה יותר ושקלול נכון של כל ההשלכות הכרוכות בהחלטה על הקמת תחנה גרעינית בישראל הכרחיים חמתן המלצה בדבר המשך התהליכים הנדרשים לקבלת החלטה בנושא.

העבודה תתרכז בשתי חבילות עבודה: סקירת הטכנולוגיות של תחנות כוח גרעיניות ועתידיות בהתאם לציר הזמן של זמינות מסחרית; תכנים לבניית כוח אדם מקצועי הדרוש להשקת תוכנית לאומית להכנסת אנרגיה גרעינית לייצור החשמל בישראל.

למשרד התשתיות הלאומיות הוקצו אשתקד 4 מיליון ₪ לביצוע סקר קדם היתכנות להקמת תחנה גרעינית בארץ.

במסגרת הסקר תיערך בדיקת ההיתכנות הביטחונית של הקמת תג”ר בארץ. במסגרת הסקר תיערך במקביל גם בדיקת ההיתכנות הסביבתית והיבטי איכות הסביבה של הקמת תג”ר”.