באישור החשכ”ל: התקשרות המשך בפטור ממכרז של משרד הרווחה עם בזק לסבסוד תשלומי טלפון לכ- 50,000 משוקמים – עיוורים ונכים [בהיקף 17 מיליון ₪ לשמונה חודשים]

הגוף המפרסם: משרד הרווחה והשירותים החברתיים

שם הספק: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ

מהות ההתקשרות: סבסוד תשלומי טלפון לעיוורים ונכים

היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 17,000,000 ₪ כולל מע”מ

התחלת ההתקשרות: 1 באוגוסט 2016; סיום ההתקשרות: 28 בפברואר 2017

החלטה: אושר ע”י החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג’ו בהמלצת וועדת הפטור ממכרז הממשלתית

הערות: וועדת הפטור ממכרז הממשלתית כותבת בהחלטתה, בין היתר:

ההתקשרות עם חברת בזק לקבלת השירות החלה בשנת 1992, “בתקופה שבה החברה הייתה ספק יחיד של שירותי תקשורת טלפוניים”, וזאת במסגרת הליך של פטור ממכרז. ההתקשרות עם חברת בזק נעשתה לראשונה ע”י משרד האוצר ובהמשך הועברה לטיפול המשרד.

■ “במהלך השנים האחרונות פעל המשרד במטרה לבצע הליך תחרותי לבחירת הספק עבור שירותים אלו. במסגרת זו פירסם המשרד בשנת 2010 מכרז פומבי 150/2010 בנושא, אולם לאחר בדיקת ההצעות שהוגשו במסגרת המכרז התברר כי הן מציעות לזכאים תנאים פחות טובים מההתקשרות הקיימת. לפיכך החליטה וועדת המכרזים המשרדית להורות על ביטול המכרז“.

■ “במהלך התקופה שממועד ביטול המכרז ובהתחשב בנימוקים לביטול המכרז כאמור לעיל, החליט המשרד לא להמשיך בהליך המכרז ובמקום זאת להמשיך בטווח הקצר את ההתקשרות עם החברה בתנאים מיטיבים ביחס לתנאי ההתקשרות הקיימים”.

■ בעקבות תוצאות המכרז הקודם החליט המשרד שהסבסוד יינתן רק למכשירי טלפון נייחים. לצורך כך הוא ביצע בשנת 2011 בקשה לקבלת מידע (RFI) ותשובות התקבלו מהחברות בזק והוט (HOT) – הספקיות היחידות של שירותים אלו. מבדיקה של ההצעה שהגישה הוט עולה כי היא אינה יכולה להתחרות בבזק ממספר טעמים (המפורטים בנימוקי הוועדה).

■ בדיון בוועדת הפטור בחודש יולי 2014 הוחלט להחזיר את הבקשה למשרד לצורך פרסום פנייה פומבית בדבר כוונת המשרד  להתקשר עם חברת בזק כספק יחיד למתן השירותים הללו. משלא התקבלו כל השגות המשיך המשרד את ההתקשרות עם החברה.

■ “כעת מבקש המשרד להאריך את ההתקשרות עם החברה היות ולדבריו תנאי השוק מבחינת רגולציה וקיומם של מחרים מסחריים לא השתנו מאז פרסום כוונת ההתקשרות בשנת 2014“.

■ “וועדת הפטור האחרונה ביולי 2015 דרשה מהמשרד לערוך בחינה מעמיקה לגבי המשך אופן רכישת השירותים, לרבות פיצול הרכישה, עריכת פיילוט וכיוצא בכך. המשרד ביצע בחינה לדבר ומצא כי שינוי במתכונת ההתקשרות הנוכחית יחייב הקמת מערכת מחשוב מורכבת מאוד לתשלומים ישירות למשוקמים כולל בקרה על נותני השירות, דבר שייקח זמן רב ויגרום להוצאות כספיות משמעותיות ביותר“.

■ “כיום יש מגעים מתקדמים מאוד בין המשרד לבין המוסד לביטוח לאומי על-מנת להעביר את ההנחות הניתנות לנכים ועיוורים למוסד לביטוח לאומי שכן לא מדובר בטיפול אלא בתמיכה כספית ישירה, דבר שאינו נמצא בליבת העשייה של המשרד אך קיים במוסד לביטוח לאומי”.

■ מינהל הרכש הממשלתי (במשרד האוצר/החשכ”ל) הבהיר כי המכרז המרכזי לשירותי טלפוניה ואינו כולל שירותי טלפוניה לבעלי מוגבלויות ולפיכך לא ניתן לצרף שירות זה למכרז המרכזי.

■ וועדת הפטור מנחה את המשרד לבחון מתן סבסוד בצורה רוחבית גם למי שאינם לקוחות בזק ולבחון היתכנות ליציאה למכרז או להעברת הנושא לטיפול המוסד לביטוח לאומי.

הערת עורך Read IT Now: כל ההדגשות בטקסט הן שלי ולא מופיעות בטקסט המקורי.

ידיעה קודמת בנושא פירסמתי כאן באתר ב- 24 באוקטובר 2013.