באישור החשכ”ל: התקשרות בפטור ממכרז: משרד הרווחה/בזק [5 מיליון ₪ לשלושה חודשים]

הגוף המפרסם: משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

תקנה: 3 (29)

שם הספק: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ

מהות ההתקשרות: הארכת התקשרות בפטור ממכרז עם חברת בזק, לצורך מתן הנחות בשיחות טלפון לעיוורים ונכים.

היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 5 מיליון ₪ כולל מע”מ

התחלת ההתקשרות:  3 בדצמבר 2017; סיום ההתקשרות: 28 בפברואר 2018

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי רוני חזקיהו בהמלצת וועדת הפטור ממכרז

הערות: ההתקשרות עם בזק לצורך מתן הנחה בשיחות טלפון לעיוורים אושרה מספר פעמים בשנים האחרונות ואף דווחה כאן באתר מספר פעמים. האישור האחרון ניתן לתקופה של חודשיים עד ליום 30.11.2017 בהיקף של 3.6 מיליון ₪.

“היות ואספקת השירות כרוכה בתמיכה כספית ישירה, אשר אינה נמצאת בליבת העשייה של המשרד, נעשו לאורך השנים מספר ניסיונות להעביר את אספקת השירות לאחריות המוסד לביטוח לאומי, אולם לא הייתה היענות מצד הביטוח הלאומי.

“כעת, משהתחלפו בעלי התפקידים הרלבנטיים הן בהנהלת המשרד והן בהנהלת הביטוח הלאומי, התקיימה ישיבה בתאריך 9.8.2017 בהשתתפות נציגי ההנהלות על-מנת לקבל החלטה בנוגע לאופן אספקת השירות בהמשך. באותה ישיבה התקבלה הסכמה של המוסד לביטוח לאומי להעברת הפעילות לאחריותם. מתוכנן כי ההטבה תינתן כתוספת ייעודית בקצבת הנכות של הזכאים.

“היות והעברת הנושא לאחריות הביטוח הלאומי דורשת מעורבות של הלשכות המשפטיות, מועצת הביטוח הלאומי ו- וועדת העבודה והרווחה של הכנסת, נדרש פרק זמן נוסף להשלמת התהליך. יודגש כי המשרד כבר נמצא בעיצומו של התהליך. בימים אלו הלשכה המשפטית של המשרד העבירה למוסד לביטוח לאומי את טיוטת ההסכם המיועד.

“יש לציין כי שינוי המנגנון עליו הוסכם, ייתן מענה לסוגיה נוספת שנדונה בוועדת הפטור בעבר: באופן זה, סבסוד השימוש באמצעי תקשורת ייעשה באופן רוחבי גם למי שאינם לקוחות בזק וגם לזכאים המעוניינים דווקא בשירותי תקשורת סלולריים.

“המשך ההתקשרות באופן רציף הינו הכרחי על-מנת למנוע פגיעה בכ- 50,000 זכאים אשר מקבלים את השירות מכוח התקשרות זו”.