באיסלנד יורחבו שירותי המשלוחים באמצעות רחפנים; מנכ”ל החברה הישראלית המעורבת בפעילות מרגיע את האיסלנדים: “לא תראו בקרוב מעל ראשיכם רחפנים מבצעים העברה של מקררים ממקום למקום”

15:32 15.06.2018

קטגוריות: רחפנים/כטמ"מ

אתר ה- BBC מדווח כי החברה האיסלנדית Aha אשר אשתקד הפעילה פרוייקט ניסיוני בשיתוף החברה הישראלית Flytrex, צפוייה לקדם בשנתיים הקרובות את השימוש ברחפנים [drones] לצורך משלוחים שונים באיזור הבירה רייקיאוויק.

ה- BBC מציין כי הדבר מציב את איסלנד בחזית יישום השימוש ברחפנים, לפני בירות אירופאיות אחרות. לדברי האתר, רגולטורים בענף התעופה ברחבי העולם פועלים לעידוד שימוש אזרחי אחראי ברחפנים.

לחברה האיסלנדית Aha  אישורים ל- 13 נתיבי תעופת רחפנים באיזור הבירה והיא מכסה קרוב למחצית משטח העיר.

עם זאת, יש המשמיעים חששות לגבי השלכות אפשריות בתחום השמירה על הפרטיות וכן לגבי הסכנה שרחפנים ייפלו מהשמים ועלולים לפגוע בנפש וברכוש.

יריב בש מייסד פלייטרקס ניסה להרגיע את האיסלנדים ואמר כי “לא תראו בקרוב מעל ראשיכם רחפנים מבצעים העברה של מקררים ממקום למקום”.

חשש מסוג אחר הוא האפשרות של חבלה ברחפנים אולם בש טוען כי הדבר אינו כה קל כמו שאנשים חושבים במיוחד בהתחשב בכך שבמהירות טיסה של 50 קמ”ש בקושי ניתן להבחין ברחפנים הטסים.

המשקל המקסימלי שמותר לרחפני של החברה לשאת בשמי הבירה הוא 3 ק”ג.

בראיון ל- BBC הוא הביע אופטימיות לגבי התגובה של אנשים במדינה. “ברגע שראיתם אייפון, הבנתם שזהו העתיד. אני מאמין שבפעם הראשונה שכששכן שלכם יזמין בקבוק יין ששכח לקנות לארוחת הערב ויקבל אותו בתוך 15 דקות [באמצעות רחפן], גם אתם תרצו שירות כזה”.