אשתקד הוגשו בנפרד שתי תביעות (ובקשות להכיר בהן כתובענות ייצוגיות) נגד בזק; ביהמ”ש החליט עתה למחוק את התביעה המאוחרת יותר ולהשאיר בעינה את התביעה המוקדמת יותר

ב- 12 בדצמבר 2016 הודיעה חברת בזק לרשות ניירות ערך ולבורסה לניירות ערך כי “התקבלה בחברה תביעה בצרוף בקשה לאישורה כתביעה ייצוגית אשר הוגשו כנגד החברה בבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד על-ידי לקוח של החברה. בבקשה נטען, כי החברה מחייבת שלא כדין וללא הסכמה בתשלום חודשי בסך של 5.93 ש”ח בגין שירותי ‘תמיכה ו/או אחריות’ במסגרת השימוש בתשתית האינטרנט שלה … יצויין, כי בחודש אוגוסט 2016 הוגשה כנגד החברה בקשה אחרת לאישור תביעה ייצוגית שעניינה דומה לעניינה של בקשה זו …  החברה לומדת את הבקשה ואין באפשרותה להעריך בשלב זה את סיכוייה”.

ביום רביעי האחרון (29 במארס 2017) הודיעה חברת בזק לרשות ניירות ערך ולבורסה לניירות ערך כי “… ביום 26.3.2017 החליט בית-המשפט למחוק את התביעה לנוכח קיומה של בקשה אחרת מוקדמת יותר לאישור תביעה ייצוגית שעניינה דומה לעניינה של התביעה שנמחקה”.

בבדיקה שערכתי נמצא כי הוגשו בנפרד שתי תביעות (ובקשות להכיר בהן כתובענות ייצוגיות): ת”צ 11287-08-16 של אמיר ברמן המיוצג ע”י עו”ד רונן אורן [שהוגשה לבית-המשפט המחוזי בתל אביב] נגד בזק ו- ת”צ 19349-12-16 של אוהד תלרז נגד בזק [לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד]. חברת בזק עתרה להעברת הדיון בתיק השני לבית-המשפט בתל אביב כדי ששתיהן יידונו יחדיו, דבר שאכן נעשה.

ב- 26 במארס 2017 ניתנה החלטתה של כבוד השופטת רחל ברקאי בבקשה של חברת בזק לביטול התביעה של אוהד תלרז ולהמשיך בדיונים רק לגבי תביעתו של אמיר ברמן.

בהחלטה כותבת השופטת בין היתר כי “הבקשה הראשונה רחבה יותר מהבקשה המאוחרת וכוללת טענות ועילות שלא נטענו בבקשה המאוחרת … לאחר שחזרתי והפכתי בטענות הצדדים ועיינתי במסמכים שבאו בפני, נחה דעתי כי יש להעדיף הדיון בתובענה הראשונה על-פני המאוחרת”.

השופטת הורתה על מחיקת העתירה השנייה ולחייבת את העותר בתשלום הוצאות לחברת בזק ולאמיר ברמן סכום כולל של 3,000 ₪.

דיון מקדמי בעתירתו של אמיר ברמן נגד חברת בזק ייערך בחודש יולי השנה.