ארגון ה- GSMA בכינוס ה- Mobile World Congress 2015, MWC בברצלונה: עדיין קיים פער מגדרי בתעשיית הסלולר העולמית

Accelerating the Digital Economy: Gender Diversity in the Telecommunications Sector, דו”ח של ארגון  GSMA בשיתוף חברת A.T. Kearney פורסם ב- 25 בפברואר 2015 לפני תחילת עם פתיחת כינוס ה- Mobile World Congress 2015, MWC בברצלונה ספרד.

הדו”ח שפורסם בלונדון מצביע על כך שעדיין קיים פער מגדרי בתעשיית הסלולר העולמית.

Anne Bouverot מנכ”לית ה-GSM Association – GSMA, Groupe Speciale Mobile Association אמרה עם פרסום הדו”ח כי “עתה הוא הזמן למגזר הטלקום להתמקד במשיכת עוד נשים כדי למנוע מחסור בעובדים בעתיד ולסייע בגישור הפער המגדרי בתחום”.

הדו”ח מדגיש כי למרות התקדמות מסויימת בייצוג נשים בכוח העבודה ובמידת ההתקדמות שלהן בתוך מקומות העבודה במגזר התקשורת הרי שעדיין חייבת להיעשות עבודה רבה לגישור הפער המגדרי בענף זה.

בין ממצאי הסקר שהערך בנושא: השתתפות נשים בכוח העבודה במגזר הטלקום משתנה ממקום למקום ונעה בין 10% ל- 52% בין החברות שנדגמו. בשלושה-רבעים מחברות התקשורת שנדגמו היוו הנשים פחות מ- 40% מכוח העבודה; קיימים הבדלים איזוריים ניכרים בין החברות שנדגמו כשבאמריקה אחוז השתתפות הנשים בכוח העבודה עלה על שאר האיזורים במובן של ייצוג נשים.

הסקר העלה עוד כי הפער המגדרי הולך ומתעצם כאשר מדובר בעמדות בכירות יותר. בקרב כל החברות שנדגמו – להוציא את צפון אמריקה – פחות מ- 20% בממוצע מהמישרות הבכירות מוחזקות בידי נשים. במדינות האפריקניות מדובר בפחות משיעור של אחת על כל עשר מישרות בכירות.

עורכי הדו”ח מדגישים כי מחקרים רבים מצביעים על כך שחברות בעלות גיוון מגדרי מסוגלות יותר להגיע לחדשנות ולהישגים טובים יותר בתחרותיות, בשיפור נתח השוק שלהן, בהחזרים על ההשקעות והכיבוש שווקים חדשים.