אסף רפפורט מנכ”ל מרכז מו”פ מיקרוסופט בישראל: “נאבד את מעמדנו כמעצמת היי-טק אם לא נפעל לשילוב יותר נשים בתעשייה”; “זה נושא מאד כואב, גם במיקרוסופט וגם בתעשייה. אנו לא תעשייה שמחבקת נשים וצריך לדעת את זה”

מנכ”ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל ומנהל חטיבת אבטחת הענן של החברה אמר את הדברים בשיחה על הבמה עם פרופ’ רבקה כרמי נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, באירוע היזמות הגדול בדרום שמקיימות האוניברסיטה, עמותת מט”ע וקהילת היזמות Tech 7, בשיתוף עם עיריית באר שבע.

בשיחה הוא התייחס לנושא שילוב נשים בתעשיית ההיי-טק: “זה נושא מאד כואב, גם במיקרוסופט וגם בתעשיית ההיי-טק. אנחנו לא תעשייה שמחבקת נשים וצריך לדעת את זה. אפילו המספרים מראים, באוניברסיטאות מסיימות 35 אחוז נשים ובעולמות ההיי-טק יש לנו רק 20 אחוז. זה אומר שיש לנו חלק תורם מאד לאשמה”.

לדבריו, “שילוב נשים ובכלל גיוון צוותי העבודה זה לא צורך חברתי או פילנתרופיה, זה הכרח עסקי כדי שאנחנו כמיקרוסופט ואנחנו כתעשיית ההיי-טק הישראלית נצליח. זה עניין של חדשנות ואפשרויות פיתוח. אני אגיד שאני לא התחלתי ככה. כשהקמתי את הסטארט-אפ היינו כמעט רק גברים, היינו כולם בוגרי 8200 שנראים אחד לאחד אותו דבר ואני נכוויתי. היה צוות מצוין ומדהים אבל הוא לא היה מגוון.  אנחנו נאבד את מעמדנו כמעצמת היי-טק אם לא נפעל לשילוב יותר נשים בתעשייה”.

על הביקור בפארק ההיי-טק האוניברסיטאי בבאר שבע אמר אסף רפפורט: “דבר ראשון שראיתי זו העוצמה. אתה מסתובב בפארק ההיי-טק ורואה את הלוגואים. כל כך הרבה חברות, לא רק הגדולות, לא רק מרכזי המחקר והפיתוח הגלובליים שנמצאים פה אלא גם הסטארט-אפים הקטנים שזה מדהים שיש מקום גם להם וכמובן החיבור כולו. זה היה ה’וואו’ הראשון שקיבלתי”.

“להבין שהמקום הזה הולך לעבוד כאקו-סיסטם זה אולי נשמע טריוויאלי אבל לפצח אותו ולעשות אותו זה הרבה יותר קשה. שהרי יש יריבות בין כל גוף אפשרי, בין אם זה ממשלה, סטארט-אפים, חברות גדולות, אקדמיה, צבא שעובר לפה. אבל אתם  הצלחתם לבנות את הגשר הזה בין כולם. למשל לראות את מנכ”ל מיקרוסופט מבקר ב- EMC שיושבים שם נציגים של סטארט אפים ומקרינים לכולם סרטון של IBM. אמרתי ‘זה לא קורה בשום מקום בעולם’. אני חושב שהגשר הזה שבבאר שבע הצלחנו לבנות זה מטורף וייחודי”.

באירוע SilicoNegevBGU – אירוע היזמות הגדול בדרום של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עמותת מט”ע וקהילת היזמות Tech7, בשיתוף עיריית באר שבע, ייערך שלב הגמר של תחרות הסטארט-אפים של SilicoNegevBGU, אליה נרשמו 70 סטארט-אפים טכנולוגיים מכל הארץ שהם זיקה לנגב ופועלים לחיזוקו ברמה הארצית והבינלאומית. לשלב הגמר עלו שלושה סטארט-אפים, אשר הזוכה מביניהם יזכה בהשקעה של עד 500,000 ש”ח שתינתן מטעם עמותת מט”ע לפיתוח וצמיחה. עוד מתקיים במסגרת האירוע הפנינג יזמות ומימון לחברות צעירות.

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב תעניק מיליון דולר לסטודנטים יזמים: נשיאת האוניברסיטה הכריזה על קרן ראשונה מסוגה באקדמיה בישראל לתמיכה ביזמות סטודנטים

הכריזה נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פרופ’ רבקה כרמי הכריזה (24.5.2018) על קרן חדשה בהיקף של מיליון דולר לעידוד יזמות בקרב סטודנטים. הקרן שתעניק מענקים לסטודנטים נועדה להאיץ טכנולוגיות ורעיונות חדשניים פרי מחשבתם ויצירתם. מדובר בקרן הראשונה מסוגה שהוקמה על-ידי אוניברסיטה בישראל. פרופ’ כרמי הכריזה על הקמתה במהלך SilicoNegevBGU, אירוע היזמות הגדול בדרום, שהתקיים באוניברסיטה בשיתוף עמותת מט”ע, קהילת היזמות Tech7 ועיריית באר-שבע.

כחלק מהמיזם, לסטודנטים יתאפשר להירשם לקורס שיקנה כלים וכישורים בזיהוי רעיונות וטכנולוגיות מבטיחות והשקעה בהן. סטודנטים שיסיימו את הקורס יקבלו אפשרות להצטרף לוועדת ההשקעות של הקרן, לצד אנשי התעשייה והאוניברסיטה. בנוסף, ישמשו הסטודנטים בוגרי הקורס כסקאוטים וציידי טכנולוגיות חדשניות בקמפוס. באפשרותם של סטודנטים-יזמים ובוגרי האוניברסיטה להגיש בקשות מימון לקרן.

הנשיאה פרופ’ רבקה כרמי אמרה כי “אוניברסיטת בן-גוריון בנגב קיבלה החלטה אסטרטגית להכיר באופן רשמי ביזמות כאחד ממנועי הצמיחה שלה, כחלק משיתופי הפעולה שהיא כבר מקיימת עם שחקני מפתח באקו-סיסטם של באר-שבע ובפארק הטכנולוגיות המתקדמות של האוניברסיטה”.

לדברי דנה גביש פרידמן מנהלת תחום היזמות באוניברסיטת בן-גוריון וב-BGN Technologies,  “המטרה הראשית של הקרן הזו היא לשמש כלי אקדמי-חינוכי לעידוד רעיונות חדשניים בתחומי ההיי-טק והביו-טק ובתחום החברתי. בכל שנה, קרן זו תשקיע בעשרות קבוצות של סטודנטים. מינוף היזמות כמנוע צמיחה באוניברסיטה ישפיע על הפיתוח האזורי והלאומי, כאשר האוניברסיטה מכשירה את דור היזמים והמנהיגים הבא של ישראל”.

כחלק מהחשיבות שהקנתה ליזמות וחדשנות, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הקימה את מרכז בנג’יס ליזמות בפקולטה לניהול על שם גילפורד גלייזר כבר בשנת 2001. כיום, האקו-סיסטם המתפתח של האוניברסיטה מכיל גופים אוניברסיטאיים רבים ופעילויות המתמקדות בחדשנות, כגון יוזמת “פורום 20-80”, פורום יזמות של סטודנטים בפקולטה להנדסה, “סטארטר”, hub לעידוד יזמות חברתית והמאיץ הטכנולוגי Inno-Negev. בנוסף, חברה האוניברסיטה לקהילת היזמות Tech7, המקדמת את נושאי היזמות והסטארט-אפים באזור באר-שבע והנגב. כמו כן, BGN Technologies, חברת המסחור של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מחפשת ומקדמת בהצלחה אפשרויות מימון עבור יזמות חוקרים, ובכך מביאה תוצרים אקדמיים לזירה המסחרית.

פארק הטכנולוגיות המתקדמות, שהוקם לפני ארבע שנים באמצעות שותפות ייחודית בין אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עיריית באר-שבע והסקטור העסקי, חווה צמיחה משמעותית כמרכז הטכנולוגיות המרכזי של באר-שבע, המספק הזדמנויות לשיתופי פעולה ולתעסוקה עבור סטודנטים ובוגרי האוניברסיטה. חברות בינלאומיות מרכזיות רבות, ביניהן Dell-EMC, Deutsche Telekom, IBM, Leidos, Wix, Allscripts, Ness ועוד, כבר הקימו בפארק מרכזי מצוינות.