אנליסטים בגרטנר: ייתכן כי בעתיד ארגונים יבקשו לבצע בדיקות DNA לעובדים פוטנציאליים; הגנטיקה בשירות מנהלי משאבי אנוש

15:34 23.10.2016

קטגוריות: מחקר ופיתוח (מו"פ) משאבי אנוש

תגים: ,

בשבוע שעבר נערך הכנס השנתי המסורתי  Symposium/ITxpo של חברת המחקר Gartner באורלנדו פלורידה. מספר פעמים במהלך ימי הכינוס פירסמתי מבזקים בחלון המבזקים של אתר זה לגבי הכינוס.

האנליסטים David Furlonger ו- Stephen Smith הופיעו בכנס ואמרו כי כיום זה לא חוקי להשתמש בבדיקות DNA לצורכי תעסוקה בארצות הברית [לפי חוק ה- Genetic Information Nondiscrimination Act משנת 2008].

ואולם, התקדמות המדע והיכולת להבין גנים המתאימים לתכונות אישיות מסויימות (המועדפות לצורכי העבודה) עשוייה לגרום לכך שייתכן בהחלט שבעתיד ארגונים יבקשו לבצע בדיקות DNA לעובדים פוטנציאליים או שאנשים לתפקידים מסויימים יסכימו מרצונם החופשי לנדב נתונים כאלו.

לדברי שני החוקרים של גרטנר, אנשים המחפשים לזכות בתפקידי מפתח בעסקים או אנשים המחפשים מימון לחברת הזנק (סטרט-אפ) עשויים יום אחד לספק מרצונם את ממצאי בדיקות ה- DNA שלהם כדי להראות שיש להם את הכישרון, יכולות המנהיגות והתבונה הנדרשים לתפקיד.

החוקרים אומרים כי הדבר עשוי להישמע כמופרך אולם לא בלתי אפשרי לחלוטין. יצויין כי המחקר של השניים מוגדר ע”י גרטנר כ- “maverick”, כלומר בעל סבירות נמוכה ועדיין רחוק מאוד מהתממשות אולם למרות זאת יש כאן פוטנציאל מדאיג מבחינת החוקרים.

לפי הדיווח על המחקר שפורסם ב- Computerworld לא מדובר ברעיון קיצוני כלל. בחירה לעבודה על-בסיס מאפייני גנים רצויים כבר קיימת כיום בתחום הספורט [למשל, מאפייני ספורטאי ממוצע ב- National Football League] ובצבא האמריקני. כיום גם אנשים מבצעים בתשלום בחינות גנטיקה כדי ללמוד יותר על עצמם מבחינה רפואית ושושלת היוחסין שלהם.